Laatste weekend voordat de lessen beginnen - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Laatste weekend voordat de lessen beginnen - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Laatste weekend voordat de lessen beginnen

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

02 September 2010 | Verenigde Staten, Indiana

Vrijdagochtend, veel te vroeg om op te staan. Maar hé, ik heb toch niks beters te doen (behalve misschien slapen dan). Maar we moeten er vroeg uit want we moeten ons registeren voor onze lessen die we graag willen gaan volgen. Ik had beter wat langer kunnen blijven liggen want we kregen eerst weer een hoop bullshit te horen en ik heb toch overschrijvingen gekregen waardoor ik elke klas die ik wil nemen ook kan nemen no matter hoe vol die zit (:D). Maarja, als je in de rij staat voor het computerlokaal waar verrassend veel mis gaat zodat het plezier van het wachten nog wat wordt opgerekt -.- kom je in gesprek met een aantal ouderejaars die behoorlijk komisch zijn (Chris EE, die kerel van die wings en nog een andere waarvan ik de naam niet ga noteren omdat ik bang ben dat verkeerd te doen en hem te beledigen ofzo) en leer je een heleboel scheldwoorden en andere onzin in de vreemdste talen. Ik kan nu bijvoorbeeld bullshit zeggen in gebarentaal. Ook heb ik geleerd dat mijn naam in het Arabisch “schijt van Jan” (ja, garrit betekend Shit of en dat spreek je hetzelfde uit als Gerrit) Justin Voortman betekent (leuk). Maargoed alle onzin daargelaten ging ik naar binnen om me even serieus te registreren. Ik kwam erachter dat dat minder makkelijk was dan het klinkt omdat iemand het complete computersysteem had ontregeld. Maargoed als ik alles voor elkaar heb kijk ik eens naar mijn rooster. Geheel gelukkig ben ik niet, want een paar dagen is het nou niet wat je zegt mooi aansluitend. Hier is mijn rooster, wat wel makkelijk is: maandag, woensdag en vrijdag zijn precies hetzelfde net als dinsdag en donderdag.

MWV 12.20-1.10 Math 105 College Algebra.

MWV 3.35-4.25 Accounting 201 Principles of Accouting 1

DD 9.30-10.45 Econ 122 Principles of Micro-Economics

DD 11.00-12.15 Econ 121 Principles of Macro-Economics

DD 2.00-3.15 English 101 College Writing

Zoals je ziet heb ik niet heel veel uren les, maar laat even tot je doordrinken dat voor elk uur dat ik in de klas zit ik wordt geacht 3 uur aan huiswerk te doen. Dus voor het geval m’n ouders mochten denken dat ik hier aan het lamballen ben, niet dus.

Dan is het tijd voor nog een heel leuk aspect van de dag, de rekening ophalen. Welnu iedereen weet dat rekeningen niet leuk zijn om te krijgen en al helemaal niet als het om meerdere duizenden dollars gaat (voor 1 semester). Maargoed, om jullie niet met allerlei financiële bullshit te vervelen gaan we snel verder naar het volgende gedeelte.

De lunch. Voor zover jullie tot nu toe gehoord hebben is het bijna allemaal vet voedsel en ga ik terugkomen als een tonnetje zo rond, wel voor de afwisseling was het vandaag eens allemaal vet voedsel dus jij mag raden hoe ik terugkom. :D. om nog maar even weer wat voorbeelden te geven. Je kunt hier altijd ijs halen, ’s morgens/’s middags en ’s avonds. En dat doen Amerikanen dus ook. Ook kun je hier altijd Belgische wafels halen en ook daar deinst een rasechte Amerikaan niet voor terug. Maar wat het hem vooral doet is de ombeperkte mogelijkheid tot het eten van Pizza (wat zo vettig is dat ik na 1 punt al iets heb van, wooow ik ben 15 kilo aangekomen. Maar how did you guess, een echte Amerikaan pakt minstens 2 van die punten per keer dat ze er langs lopen. En laten die dingen nou net in het midden liggen). Goed ik kan nog wel uren en uren over eten door praten, maar jullie zullen het toch niet geloven totdat je het zelf ziet. Dus, kom een keer langs;)

’s Middags moeten we nog even onze ingeleverde documenten weer oppikken en daarna zijn we vrij voor de rest van de dag. ’s Avonds gaan we weer mee naar een restaurantje waar we lekker Mexicaans eten en daarna wordt het weer tijd om naar bed te gaan (na wat te hebben rondgehangen op de campus en daaromheen).


Saturday, yeah eindelijk zaterdag. Ik had hier al een tijdje zin in omdat ik ff lekker uit kon slapen en we ’s Middags met alle internationals naar een meertje in de buurt zouden gaan. Cool, als we bij het meertje aankomen blijkt het ongeveer de grote van Twente te hebben en omgeven te zijn met picknickplaatsen en volleybalvelden en al dat soort spul.

We gaan eerst met z’n allen even het water in en daarna spitsen we een beetje op. Sommigen gaan een stukje wandelen anderen gaan volleyballen of frisbeeën en weer anderen gaan gewoon ergens liggen. Ik doe een beetje van alles en dat brengt me bij mijn volgende verbijsterende ervaring. Amerikaanse Frisbees gaan rechtuit :O. Dat moet ik even uitleggen, op school hebben we ooit officieel frisbee moeten spelen (ik wist niet eens dat dat een echte sport was, maargoed er schijnen zielen rond de dolen die dat wel zo vinden dus ok.) maar elke keer als ik dat ding naar een van mijn teammaatjes wierp draaide die net op het laatste moment af naar links of rechts waardoor hij altijd in verkeerde handen viel. Nu dacht ik daar op in te spelen door de frisbee iets naar rechts van de persoon die tegenover mij stond te gooien waardoor hij naar zijn kant af zou buigen en voila, the Dutch guy is a professional Frisbee player. Niet dus, dit onding vloog gewoon rechtuit om vervolgens ergens niet eens in de buurt van andere spelers op de grond neer te strijken. Heb ik weer, goed, dan ga ik wel een potje volleyballen. Nu ben ik niet ’s werelds beste volleybalspeler, maar omdat ik in gezelschap ben van een behoorlijk aantal van ’s werelds slechtste volleybalspelers (sommigen bakten er echt niks van) kom ik er behoorlijk aardig af. Anderen spelen trouwens wel een behoorlijk potje volleybal wat het toch nog een leuke match maakt.

Maargoed time fly’s when your havin fun. En het is dan ook al snel het eind van de middag als we weer vertrekken. Ik zat in de auto van Grace (De tennisspeelster die uit Ecuador komt, die op een of andere manier hier een (gloednieuwe) auto heeft) hartstikke leuk natuurlijk, maar omdat ze net jarig was geweest had ze Happy Birthday op al haar zijruiten staan dus wilde ze op de terugweg even door de carwash. Hartstikke fun, vooral omdat het Noorse meisje Elise zich helemaal de pleuris schrok toen die waterstralen over de auto gingen. Wat nog veel meer fun was dat Grace het verkeerde programma had gekozen, namelijk dat zonder drogen, en we dus nog een keer door de wasstraat gingen. En je raad het al, Elise zorgde voor nog een gat in Grace’s autodak. Als we uiteindelijk klaar zijn gaan we op weg naar de universiteit maar onderweg zien we op een parkeerplaats een tentoonstelling van oude Amerikaanse auto’s. Echte muscle cars deze keer en geen rammelbakken. Nou daar gaan we dus even een kijkje nemen (was niet eens mijn idee, de vrouwen wilden het graag zien;)). Vooral Elise die een behoorlijk mooie camera bij zich had vermaakte zich opperbest en na een aantal plaatjes geschoten te hebben gaan we toch echt op weg naar de universiteit.

Hier moeten we naar een of andere floormeeting waar we wat info krijgen over wat allemaal wel en niet mag in ons gebouw. Nouja voornamelijk wat niet mag, maargoed dat moet waarschijnlijk nog een extra keer duidelijk gemaakt worden. GEEN HUISGRIZZLYBEREN IN WALWORK HALL!!

Daarna gaan we naar een restaurantje om te eten (en niet stiekem verder vertellen, we hadden ook het idee om naar de daarboven gelegen disco te gaan als we klaar waren door sneaky via de binnenkant te gaan waar we hopelijk niet worden gechecked op leeftijd). Als we daar aankomen lig ik gelijk al in een deuk. Op de gevel staat namelijk de leus: CHEAP DRINKS AND LOUSY FOOD. Maar het wordt nog veel komischer als we eenmaal de menukaart hebben. Daarop staan een aantal gerechten met beschrijving, maar vooral de beschrijving van de Burger is grappig. Er staat namelijk: Don’t be a puss, take the burger WITH FRIES. Of de beschrijving van de visgerechten: A big ass piece off fish which you probably can’t finish. Ook de beschrijving van de salade was leuk (voor Corwin vooral): The normal bunch of bunnyfood in a bowl. Goed nadat we uitgegeten en gelachen zijn krijgen we helaas binnen ook een stempel voor als je 21 bent en een kruis voor als je jonger bent. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Maar als we buiten zijn (de underages in elk geval) horen we van een kleine houseparty en daar gaan we dan ook naar toe. Hier heb ik mijn eerste illegale biertje sinds jaren en ow jippie ow jeej. Het is nog eens niet te zuipen ook. Een of ander vies/smerig/namaak Amerikaans butbiertje. MY LIFE SUCKS.

Maarja als ook de gevers van dit feestje naar de bar gaan moeten wij er ook maar weer van tussen. Dan zien we dat een van de Studentenhuizen omringt wordt door politiewagens. Misschien moet ik ook dit weer even uitleggen. Hoewel Rijssen en Indiana ongeveer evenveel inwoners hebben (als je de universiteit meetelt) vind je in Rijssen eerder een adelaar die gouden eieren legt dan een politiewagen. In Indiana daarentegen vind je eerder een politiewagen dan een vogel die überhaupt eieren legt (en dat is niet omdat er zo weinig vogels zijn) HET STIKT ERVAN. Ongeveer de helft van de lokale bevolking is politieagent, of rijdt op zijn minst in een politiewagen. Dat kan bijna niet anders.

Maarja dat was de Zaterdag en nu hebben we alleen nog Zondag voordat de lessen beginnen. Wederom heerlijk uitgeslapen en daarna lekker gebruncht. Daarna heb ik mijn boeken gekocht die ik nog moest hebben en ook een paar boeken online besteld. ’s Middags heb ik een meeting in de economics afdeling waar ik een paar andere economics mayors tegenkom. De chairmen is er weer en ook een van mijn toekomstige leraren en mijn advisor. Naast dat ze ons van alles uitleggen over een economie studie en wat je er allemaal mee kunt, scheppen ze voornamelijk op over het feit dat zij toch echt wel de leukste en gezelligste afdeling van de hele universiteit zijn. Met de nodige flauwe opmerkingen tegen elkaar. Bijvoorbeeld van de chairmen, die al behoorlijk grijs is tegen mijn advisor die kaal is.

And this is Dr. Sissoko, one of the younger members in this department, in terms of years obviously. Not in terms of hair. HAHAHA.

Ook krijgen we het student handbook van the department of economics uitgereikt, waarbij de chairmen uitleg geeft als volgt:

well, one of the need things of this book is that it comes with a picture of me. Look at page 5. FLAUWW!!

Waarna er toch ook een serieuze uitleg volgt.

Als ook dit achter de rug is gaan we ’s avonds na het eten maar weer naar een kleine houseparty, waar we wat pokeren, wat chillen en wat kletsen. Ik ga hier niet verder in detail treden, want dan duurt het allemaal veel te lang.

De volgende dag beginnen namelijk mijn lessen. Oehhh spannend!!

P.S. Ik ben bezig foto's te ontvangen van een aantal van mijn medestudenten hier die van die bigass dure camera's hebben. Die zal er ik vervolgens posten op mijn hyves omdat ik hier maar 10 foto's op kwijt kan.

P.S. 2. Mijn mailadres waar sommigen om gevraagt hebben is:
5966 CRIMSON HAWKS. Indiana Pennsylvania.
postcode: 15705-5966
stad: Indiana
county: Indiana
State: Pennsylvania
Country: United States of America

(dat is alle informatie die je nodig hebt, denk ik).

Groetjes Justin Voortman

  • 03 September 2010 - 20:42

    Mini:

    hallo nu ben ik de eerste. nu gaat het echte leven beginnen SCHOOL.

  • 03 September 2010 - 21:40

    Albert:

    Als je zo door gaat hoef je geen boek te maken; plak alle verhalen aan elkaar en je hebt er één.

  • 05 September 2010 - 12:08

    Irene:

    Heee!

    Ik lees elke keer weer trouw je verhaaltjes! Echt super leuk hoor! Wel blijven volhouden...! Ben erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet dus ik verlang naar foto's:d

    Succes met je colleges!

    Liefs

  • 05 September 2010 - 17:17

    Lummie:

    he justin in dat verre land succes met school/ wil wel even laten weten dat ik- ja ik aan je denk lieve groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 49723

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: