en dat is 4 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu en dat is 4 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

en dat is 4

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

22 September 2010 | Verenigde Staten, Indiana

Ik weet dat vorige week nog niet zo lang online staat, maar ik had gisteren en vandaag tijd over dus doe ik week 4 er maar gelijk achteraan.

Week 4 jongens, jaja. De tijd gaat snel hier. Kun je nagaan, na deze week ben ik al weer bijna een maand in de VS. Dat is al een kwart van mijn eerste Semester. Pfoeii, en ik wil nog zo veel doen hier. Mag wel opschieten.

Goed verder met mijn verslag.

Op maandag hadden we weer gewoon les als vanouds en de mevrouw van Accounting was weer eens grappig. Er was namelijk een nieuwe huiswerk opdracht online en iemand voorin zij dat hij die al gedaan had.
OW that’s good, what’s your score?
99% I kept doing one question wrong.
But you got like three attempts.
Yes but I was calling with my mother.
YOU WERE CALLING WITH YOUR MOTHER?? How often did your mam call.
I called.
What, you called? Why did you call her.
Because I had no one to talk to.
OWW poor boy, how old are you? 18 years old and you still have to call your mam. You need to start networking over here. Tell your man I said don´t call that much. Back in time when I was your age we would have to stand in line for the payphone and when it was finally my turn it went like: whats the problem. Nothing, then why are you calling long distance?!! I just wanted to say hi. Ok hi.
So tell your mammies not to call that much. They are holding your hands way to long.

En dat ging nog wel ff door in de les, bijvoorbeeld toen die vrouw aan diezelfde jongen een vraag stelde en hij gaf het juiste antwoord. Wauw scholey and his mammy are right.

Ze was flink op dreef die les. Bijvoorbeeld toen een andere jongen zat te kletsen.

Good, stop jabbering, I have your phone number here.
You can call me anytime miss, I was just kidding.
Do I look amused? Because I am not (maar de rest van de klas was dat wel)

En tijdens het checken wie er allemaal was. Stephanie Fredricks? No, Shane Scalley? No. Both not, We could get some good rumors started here.

Dinsdag was weer economiedag voor mij. Beginnend met econ 122, waar de mevrouw uitlegde over comperative advantages (weet ik jongens, hebben we al lang gehad). Ze legde dit uit aan de hand van 2 mensen. Zij zelf en haar man die eten klaar maakten. Haar man was een echte man, die alleen voor grote vleesgerechten ging en zij maakte liever ook wat salades en ander konijnenvoer. Maar volgens haar deed haar man dat als volgt. Toen hij nog vrijgezel was maakte hij op zondag eten, en dan expres zo dat hij wat “restjes” over zou houden. Dit maakte ze duidelijk met het feit dat hij een gehaktbrood THE SIZE OF A SMALL CHILD maakte zodat hij de hele week te eten had. :O.

Daarna econ 121, wat een ietwat saaie les begint te worden. In het begin was die kerel best grappig maar nu hij wat serieuzer les gaat geven en er tussen zijn grappen meer en meer tijd gaat zitten merk je pas hoe saai hij het eigenlijk uitlegt. Myrthe zit nu ook in deze klas en die heeft het nogal eens zwaar. Vooral omdat ze drie lessen achter elkaar heeft zonder pauze, wat voor mij wel weer grappig is als iemand achter letterlijk zit te vechten tegen de slaap, maar ik moet toegeven. Heel erg boeiend kan die man het niet brengen op dit moment. Wat dan ook wel weer moeilijk is omdat ik het meeste toch wel weet. Maargoed, als ik deze twee econ klassen gehad heb kan ik alle anderen ook volgens mijn advisor, dus we gaan het zien:D.

Woensdag ging stilletjes voorbij (met zo’n snelheid dat ik niet eens meer precies weet wat ik gedaan heb die dag). En donderdag is aangebroken. Donderdag eerst weer gewoon les gehad en daarna ben ik naar de gym geweest. In m’n eentje deze keer, want Martin, waar ik al een paar keer eerder mee naar de gym was geweest, was ziek. Maar helemaal alleen was ik niet, ook al is deze sportschool behoorlijk groot, het is er altijd zo druk dat je moet vechten om ook een keer op een apparaat te kunnen. En nu moet ik zeggen dat sommige van die jongens er niet echt uit zien als gozers waarmee je wilt vechten. Wel eens van een wolf in schaapskleren gehoord, nou deze gasten zijn meer Grizzlyberen in mensenkleding. Goeiendag he, wat zijn sommige van die kerels breed. Er zijn er een paar waarvan ik betwijfel of die hun eigen kont af kunnen vegen. Maargoed daar gaan we nu maar niet verder op in. De gym is trouwens wel iedere keer een belevenis. Ik druk makkelijk 120 op de bank jongens, try to keep up at trisport;). Nee, ik ben niet aan de anabolen geslagen, hier gebruiken ze het megamakkelijke pound systeem. Je weet wel, 1 pound is 16 ounce en 1 stone is 14 pound. Handig rekenen toch, veel makkelijker dan 1-10-100-1000-10000-100000-1000000 vinden jullie ook niet? Ik snap het nog steeds niet, zijn ze nou gewoon zo eigenwijs of vinden ze het echt handig?

Donderdag zijn we ook naar de Wal-Mart geweest. Daar heb ik ondermeer een strijkijzer gehaald (voor $7) en een tube tandpasta die groot genoeg is voor een compleet weeshuis en een nagelknippertje (probeer die maar eens te vinden in een Wal-Mart, dat is topsport;)). Thuisgekomen bekijk ik mijn eerste eigen strijkijzer, noem een sentimenteel man maar ik moest toch even een traantje wegpinken hoor. Ik voelde me zo volwassen. Ok geintje, maar ik vond het wel grappig. Vooral omdat dit Amerika is en ik ging dan ook meteen op zoek naar belachelijke dingen in de handleiding, maar het enige wat ik kon vinden was. Household use only. Oftewel alleen gebruiken om te strijken. Niks geen, DON’T IRON NUCLEAIR WARHEADS of DON’T IRON YOUR PETS. Dus ik zat te denken, stel nu dat ik een hele slordige dynamietstaaf heb. Die ik graag mooi glad wil hebben, dat is toch huishoudelijk gebruik nietwaar? En als ik dan de kamer opblaas terwijl ik mijn dynamietstaaf aan het strijken ben, kan ik dan het bedrijf dat die strijkijzers maakt aanklagen voor 4 miljard 268 miljoen 308 duizend 241 dollar en 65 cent? Het staat niet in de gebruiksaanwijzingen dus wie weet. Maargoed verder met nuttige dingen.

Zoals vrijdag, wederom accounting class en ook al was die mevrouw woensdag behoorlijk rustig. Vandaag ging ze er weer van.

Meneer Nooble kwam namelijk met zijn muziek zo hard dat wij allen door het gehele computerlokaal konden meegenieten van zijn (sfeervolle house) muziek. Maargoed, mevrouw vroeg hem of hij graag doof wilde worden. En aangezien hij nogal eens de smart-ass uithangt gaf dat wel een leuk tafereel.
How old are you? 23, you’ll be deaf by the time you’re 30. You should take care of yourself a bit better. Do you smoke? Yeah, sigares. You’ll be deaf and have a long disease then.

Ok, I am going to the toilet now and I will come back a new man.

Bij het noemen van de namen kwam ze uiteindelijk bij mijn naam. En aangezien deze vrouw altijd probeert mijn naam goed te zeggen moest ik wel weer even lachen, maar dat deed ik gewoon stilletjes in mezelf hoor;). Pas toen ze me vroeg: How am I doing on my German? Werd ik een beetje boos (begrijpelijk). It’s Dutch! German is what they speak in Germany! Well, isnt that just the same, arent you like cousins or something. No!!! Well the ones I know are. Well, just Ask them about soccer then;). In tegenstelling tot meneer Nooble kreeg ik deze mevrouw wel stil, ze had waarschijnlijk wel eens van Nederlandse en Duitse voetbalsupporters gehoord.

De rest van de les was helemaal geweldig. Vooral omdat ik overal nog 100% op heb gescoord. Dus overal goed voor sta. En ik was van plan dat vol te gaan houden, als het zo makkelijk blijft moet dat geen probleem zijn.

’s Avonds zijn we weer eens lekker naar houseparty’s geweest. Waar ik mijn eerste spelletje Bier Pong heb gespeeld en naar een andere waar ze een best grote kelder met behoorlijk veel mensen hadden. Toch miste ik mijn goede oude Lucky wel hoor. Dit hier is niet te vergelijken met echt uitgaan in Nederland. Maarja, ik moet niet klagen. Ik heb tenminste nog wat te doen. Toen we terugkwamen zagen we echter 3 politiewagens voor ons gebouw staan. Oh oh, controle? Ik ben maar heel erg stil heel erg braaf heel erg recht doorgelopen. Uiteindelijk bleek er gewoon een auto aangehouden te zijn. En ja, dat doen ze hier met 3 politiewagens, met knipperende lichten en sirene waarvan de laatste misschien uitgaat als ze stilstaan. De lichten blijven knipperen. Wat het er allemaal nogal overdreven uit ziet.

Maarja, zaterdags heb ik geweldig fijn geskyped met mijn vrienden thuis. Maar aangezien deze op een draadloos netwerk precies op de rand van het bereik gingen zitten (HANDIG!!!) was de verbinding zo bagger dat alles wat ik hoorde klonk als: WHAOINJKBNJAEROUHAJUGBOLEUH en dat op mijn scherm een combinatie van een roald en anne-marije te zien waren (een rone-marijald ofzo? Geen idee, maar zeldzaam was ie wel.) Dus met het idee volgende keer voor betere verbinding te zorgen gingen zij maar even Oh Oh Cherso kijken. Nou leven de meesten die dit lezen in Nederland dus hebben jullie er vast allemaal wel eens van gehoord. Oh Oh Cherso is een nieuw programma van RTL waarin 8 Haagse jongeren chersonissos (of sergonigos volgens een van hen) op de kop zetten. Wat wel een leuk aspect is dat de meeste van deze bovengenoemde zo slim zijn als een blik oploskoffie en zo geil als een bosje uien in de vorige maand. Wat een stuk he, maargoed lachen is het wel en ik heb met een paar andere Nederlanders afgesproken dat maar eens te gaan volgen. Alleen Myrthe was niet zo enthousiast (zou het feit dat ze uit Den Haag komt ermee te maken hebben?:P)

Later op de avond heb ik wat rondgehangen op de campus, ben even naar de poolruimte geweest en heb nog wat tv gekeken op mijn laptopje (geweldig dat alle zenders een afleveringengemist gedeelte hebben). Daarna ben ik maar weer zachtjes gaan slapen.

Want de volgende dag was het zondag en op zondag skype ik met mijn ouders. Met mijn moeder dan, want mijn vader zat in Finland. Toen ik dit aan mijn Zweedse kamergenoot Oscar vertelde reageerde die als volgt: What does he do there? I bet he is getting drunk on the wodka and sit in the sauna all the time. Waren echt zijn woorden pa;) niet de mijne. Maargoed, dan maar alleen met mijn moedertje praten, wat wel grappig is omdat er iets mis is met de cam en zij dus klinkt als minnie mouse. Nu is haar naam dan wel minni, maar ik kan er niks van verstaan dus switchen we naar msn wat wel gewoon blijkt te werken. ’s Avonds gaan we naar de film in de plaatselijke bios. We waren van plan om met de bus te gaan maar het blijkt dat ook al staat er op een rooster dat er bussen rijden, dat betekend niet dat dit ook echt zo is;). Gelukkig was Katie zo veel te goed dat ze ons even bracht waardoor wij toch nog naar de film konden. Het is een niet zo heel grote bios en ik heb geleerd NOOIT meer te klagen over de prijzen bij cinestar, waar je een starpack voor 5.80 hebt (met medium cola en grote m&ms). Hier is een medium cola $5 en een doosje m&ms (wat voornamelijk uit doosje bestaat, er zit nog minder in dan in die kleine zakjes die je in de automaten bij onze school kon krijgen) $3.85. Verschrikkelijk duur, ik besluit dus maar niks te halen want dit is me echt te gek. Als we in de zaal komen blijkt het scherm niet zo heel erg groot te zijn, maar dat is niet het probleem. Het geluid staat nogal zacht, zo zacht dat de airco (model Flintstone 2.4 uit 7621 B.C.) er bovenuit klinkt. Wat wel een domper is. Nouja, ik vind de film ook niet super, het is niet helemaal mijn soort film maar het is wel gezellig. Na de tijd praten we nog wat na over deze en ook andere films en uiteindelijk brengt Chris ons weer naar de Campus (het is een klein plaatsje, maar wel zo groot dat je net niet naar de bios enzo kan lopen. Zou misschien wel kunnen, maar er liggen niet overal voetpaden dus veilig is het niet echt).

En dat was dan week 4, nog 4 dagen en ik zit hier alweer een maand. Man man man, wat vliegt de tijd.

  • 22 September 2010 - 21:30

    Danielle:

    haha, wauw ik zou best een dagje willen meelopen met jou.. het klinkt echt vet grappig alles wat je daar mee maakt! ;-)

  • 23 September 2010 - 08:13

    Mini:

    hallo hier minnie mouse. volgens mij vind je dat wel grappig, maar goed, je heb nog wat tegoed als je straks thuis komt.groetjes

  • 23 September 2010 - 21:25

    Albert:

    Geen Wodka en Sauna gezien. De reis was echter net zo super als jouw verhaal.
    Groet en tot skypes.

  • 24 September 2010 - 10:24

    Irene:

    Hee Jus,

    Heb ik even een paar dagen niet op je 'waarbenjijnu' site gekeken en gelijk word ik gebombardeerd tot een half uur lezen, méeeen wat een lange lappen! Maar wederom té leuk!:D

    Oh oh Gerso was deze aflevering ook weer geniaal, dus kijk maar snel!

    nou, hoop snel met je te skypen (als het nu wel lukt bij de groep)

    X van de enterse barbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 49711

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: