Week 10 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

02 November 2010 | Verenigde Staten, Indiana

Week nummer 10.

Deze week na moet ik weer gewoon aan de bak, we hebben weer gewoon les, gewoon school, gewoon naar de gym, gewone verplichtingen en ons gewone leventje.

Op maandag heb ik weer dezelfde lessen als elke week. Niks bijzonders, tijdens de lunch hebben we veel leuke gesprekken over afgelopen weekend en er wordt veel gelachen en herinnerd. Wat hebben we een lol gehad zeg, het was echt een van de beste weekenden hier. ´s Avonds naar de gym, even weer de beest uithangen met gewichten, even de energie kwijt.

Dinsdags economie, waar ik mijn midterm grade papier terug krijg, wat wel komisch is omdat er twee kolommen op staan. Een met de cijfers die de professor “gehaald heeft” oftewel de maximum hoeveelheid punten die je tot zover kunt hebben en de ander met mijn totaalpuntenaantal. Het geniale is namelijk dat ik meer punten heb dan de professor, ik heb overal de volle punten op maar ik heb ook de 8 bonuspunten die iedereen kreeg voor het eerste examen omdat het een ful multiple choice test was. Dus ik heb 358 van de 350 punten wat resulteert in een 102.2%. lol, ik heb de prof geownt. Daarna weer economie 121, de economie die ik samen met Myrthe heb. We hebben weer een behoorlijk gesprek met z’n tweeën voordat de prof eindelijk binnenkomt, die gast is gewoon te laat. Dat kan dus ook nog. Nouja, ik vind het niet erg. We krijgen de test terug, lekker 39 van de 40 puntjes. Ik ben goed bezig met beide economie vakken, wat voor mij toch de belangrijkste vakken zijn. Dat is dus wel nice. ’s Middags heb ik weer Engels schrijven, waarvoor we nu toch wel een lastige opdracht hebben, we moeten een plek beschrijven, zonder er een verhaal bij te vertellen. Daar heb ik tot zover nog behoorlijk moeite mee. ’s Avonds ga ik samen met Myrthe, Elise en Martin onze foto’s van afgelopen weekend delen en bekijken en vooral een gezellig avond met z’n vieren hebben. We hebben toch een beetje een groep in een groep gevormd, wij kunnen het echt super met elkaar vinden, kan me niet voorstellen dat ik hen nog maar 2 maand ken. Het is supergezellig en we moeten enorm lachen om een aantal foto’s die grappige herinneringen naar boven halen, maar ook aan deze leuke avond komt een eind en we vertrekken (veel te laat) weer naar huis. Het begint hier trouwens behoorlijk koud te worden ’s avonds en ’s nachts, overdag kun je nog zonder jas over straat (als de zon schijnt) maar ’s nachts kan het naar het vriespunt dalen.

Woensdags lekker uitslapen, dat mag ook wel van gisteravond kwam ik nogal laat in m’n bedje. Daarna weer gewoon les, wiskunde gevolgd door accounting, waar die mevrouw weer lekker de wijsneus aan het uithangen was. Donderdags is weer hetzelfde zoals altijd, behalve dan dat de tweede economieles uitviel, om een of andere reden.

Vrijdags was ik er vroeg uit, half 9. Ik moest nog wat huiswerk doen, ik heb een was gedaan en ik heb met een aantal mensen gemsnt. Om 11 uur zouden we naar de gym gaan dus ik sta netjes om 1 over 11 in de zaal. Eventjes opwarmen en dan weer flink aan de slag. Maar ik zie geen anderen, niet om half 12, niet om 12 uur. Nouja, ik ben klaar en ga weer lekker terug naar mijn kamer, krijg ik daar een sms’je, sorry maar ik word net wakker… lekker is dat :P. Tijdens de lunch hebben we het over wat we vanavond gaan doen, het is Halloween dus het wordt groot feest, tenminste dat is de bedoeling. Maar dan moet ik nog wel eerst een kostuum halen, of iets dergelijks, want ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Na mijn les gaan Martin en ik dan ook naar Wal-Mart om daar een aantal kostuums te zoeken. Dat wil zeggen, direct na mijn les stonden we bij de bushalte waar de bus om half 5 aan zou komen. Nouja, niet dus die is een beetje te laat, dus wij sms’en naar dat nummer op de halte. Ok om kwart voor 5 komt de bus, maar ook om kwart voor 5 zijn er net zoveel bussen in de straat als dollars in mijn portemonnee, ik ben namelijk behoorlijk blut na afgelopen weekend, ik leef nu als een echte Amerikaan op een creditcard ;). Eindelijk om een aantal minuten na 5 komt eindelijk de bus, nouja op weg naar Wal-Mart zou ik zeggen. Maar dit is niet de enige plek waar de bus heen gaat, dus dat wordt nog een lange rit. 25 minuten later rijden we eindelijk het parkeerterrein van Wal-Mart op. Dat is verdraaide lang voor een ritje van ongeveer 10 minuten met de auto. Nouja, wij op zoek naar de kostuums. En dat is een beste taak als je geen idee hebt waar je moet zoeken, ik had natuurlijk kunnen weten dat we precies aan de andere kant van de winkel moesten zijn (mijn geluk kennende), maar het duurde wel even voordat ik daar achter was. Dus wij hebben ongeveer een half uur door de Wal-Mart gedwaald om erachter te komen dat de kostuums hier alleen voor kleine kinderen zijn…. Lekker dan, had ik ook kunnen weten (mijn geluk kennende). Martin moet nog even langs de Verizon winkel om een uitgebreider pakket op zijn mobiel te kopen en voordat dat ook geregeld is is het een uur of half 7. En we hebben nog steeds geen kostuums. Wij terug naar die halte en weer sms’en, ok de eerste bus komt om 10 voor 7, maar we hebben nog niet gegeten dus besluiten maar even snel langs de McDonald’s te gaan die aan de andere kant van het terrein zit. Maar we zijn nog niet binnen of we zien een bus langskomen. NU ZIJN DIE KLOOTZAKKEN TE VROEG, dus wij eten rustig wat en gaan terug naar de bushalte waar de volgende bus (natuurlijk) te laat aan komt en om kwart over 7 zitten we in de bus richting Indiana Mall. Daar zit ook een kostuum winkel, of Halloween winkel, want je kunt er een hele hoop meer aan troep en onbenulligheden kopen dan alleen kostuums. Als we daar om half 8 aankomen zien we dat er nog maar een paar kostuums over zijn, natuurlijk is alles bijna uitverkocht (wat zei ik ook alweer over mijn geluk?) maar martin en ik vinden een paar gave pakkies en besluiten bij gebrek aan tijd en alternatieven deze maar gelijk te kopen. Ik ga als politieagent uit de serie RENO 911 op pad en Martin als een of andere Inmate in zo’n oranje overal. Dus eindelijk rond een uur of 8 zitten we in de bus terug en hebben we eindelijk onze kostuums. Geen moment te laat zou ik zeggen. Ik heb in elk geval wat geleerd, wacht nooit te lang met het halen van een kostuum EN vertrouw nooit op Amerikaans openbaar vervoer

Het feest begint pas om 10 uur, dus eigenlijk hebben we nog tijd over en om 10 uur vertrek ik dan ook richting Katies huis. Als ik daar aankom zie ik al een hoop mensen die allemaal fantastisch verkleed zijn en ook nadat ik me erbij gevoegd heb blijven er meer en meer mensen binnenkomen, verkleed als jack the ripper, piraat, crimineel, kerstboom, koe, magere hein, vampier, kat, stewardess Poolse autoverkoper of George Bush. Iedereen is er en bijna iedereen is ook verkleed. Er wordt gedanst, gelachen, gedronken (ranja natuurlijk en hier en daar een glaasje appelsap) en gefeest en uiteindelijk rond een uur of half 6 ben ik eindelijk terug op mijn kamer en kan naar mijn bedje. Niks te vroeg, maar het was fun en daar gaat het om.

De volgende ochtend om 10 uur wordt ik wakker, maar aangezien ik nog een beetje moe ben (hoe kan dat nou toch?) besluit ik nog een paar minuutjes mijn oogjes dicht te doen. Rond een uur of half 3 wordt ik weer wakker van het geluid van een sms’je, hmm dat was een substantiële hoeveelheid minuutjes. Nouja, naar de lunch dan maar, waar de meeste anderen ook nog zitten. Na de lunch gaan we even lekker het stadje in omdat sommigen andere kostuums willen hebben en na het avondeten besluit Justin dat het wel een goed idee is om nog wat bij te slapen voordat ik vanavond weer op pad ga. Zaterdagavond is iets minder dan vrijdag omdat we nu op een feest zijn waar we veel minder mensen kennen, maar niettemin is het toch een leuke avond. Wel kom ik iets eerder thuis namelijk om half 3 en kan ik dus wat langer slapen vannacht.

Zondags is weer mijn gebruikelijke laksdag waarbij ik een beetje huiswerk maak en met mijn familie msn/skype.

Nog maar 7 weken en dan zit mijn eerste semester VS er al weer op.

Ik mis jullie allemaal, maar het gaat nog steeds super hier.

Groeten Justin

Ps. er komen nog wel foto´s online maar die moet ik eerst ff uitzoeken:P

  • 03 November 2010 - 10:21

    Danielle:

    haa nou eigenlijk ben ik wel benieuwd naar ALLE foto 's :P
    Wauw, je hebt al een beste sociaal netwerkje opgebouwd daarso!
    Nou wij missen je ook wel heur ;-)
    xx

  • 03 November 2010 - 10:48

    Mini:

    he justin nog zeven weken en dan ben je weer in dat vertrouwde rijssen.We kijken er naar uit,want we beginnen je nu echt te missen.groetjes

  • 03 November 2010 - 16:25

    Alain:

    ""uitzoeken""

    hmmm jaja,
    lees:

    ""censureren""

  • 03 November 2010 - 22:33

    Albert:

    "uitzoeken", "censureren' What's in the name?
    we krijgen toch wel een keer een bestand met foto's en een bestand censuur foto's dus ons maakt het niet uit. we zien het wel een keer ;)

  • 04 November 2010 - 00:30

    Justin Voortman:

    Ja inderdaad censureren ja en wat dan nog? Ik hoef niet letterlijk alles wat hier gebeurt prijs te geven ofwel?

    hmm, en tot zover dus het goede vertrouwen gewoon foto´s op mijn pc te laten staan. Bedankt voor de waarschuwing zal niet weer gebeuren pa

  • 10 November 2010 - 13:55

    Mini:

    waar blijft de volgende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 49710

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: