Week 11 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

11 November 2010 | Verenigde Staten, Indiana

Sorry dat het wat langer geduurd heeft maar ik heb het hier zo druk:P.

Tsja, week 11. Wat zal ik er eens van zeggen. Niet zo heel veel bijzonders eigenlijk in deze week. 2 tests en ik ben weer bezig met een enorm paper voor engels, maar of dat nu ook zo´n succes wordt dat weet ik niet.

Maandagochtend ga ik er maar weer eens vroeg uit om wat huiswerk te doen en om daarna maar weer eens een keer ’s ochtends naar de gym. Waar ik me lekker uit sta te sloven terwijl een aantal dames staan uit te brakken aangezien die gisteravond naar Wolvies zijn geweest. Wiskunde, nog steeds geen problemen, gaat nog steeds prima. Na de les naar de lunch waar we weer met z’n allen gaan eten. Ik begin nu toch wel echt de pest te krijgen in Fosters (de dining hall waar we altijd eten), het eten is altijd hetzelfde en als er een keer wat anders is dan smaakt het nog hetzelfde als de rest. Zo had ik laatst een burrito die naar absoluut helemaal NIKS smaakte, je had wat in de mond, maar als je het had doorgeslikt had je niet het idee dat je nou echt wat aan het eten was. Ook wordt er geleidelijk aan meer en meer vette hap tussen gestopt. Normaal gesproken was er een bar waar je steevast hamburgers en hotdogs kon krijgen en een bar waar altijd pizza ligt. Maar nu verschijnen er op de andere bar ook steeds meer burgers en patat en dat soort onzin. Heeft iedereen hier een vetlaagje nodig voor de winter ofzo?! Ik weet niet, maar het weer is daar nog niet naar in elk geval. Er is nog steeds veel zon en de temperatuur is ook nog steeds te doen, hoewel het s nachts toch nog wel koud kan worden. Wat ik trouwens in de zomer al vermoedde toen het buiten 33 graden was en binnen de airco op -29 stond is waar. Nu is het buiten kouder en krijg je een knal aan je kop als je sommige gebouwen binnenloopt omdat de verwarming op STAALSMELTEN staat. Alsof men hier gewoon graag verkoudheid opwekt op enig mogelijke manier. Dat gezegd, er wordt ook erg veel reclame gemaakt voor Flu shots, je weet wel, die dingen die we in Nederland in gingen slaan toen de hele wereld verloren zou gaan aan de varkensgriep. Die worden hier uitgedeeld als snoepjes op een verjaardagsfeestje. Nou, voor mij liever niet. Ik wordt liever een of twee daagjes verkouden dan dat ik aan die rommel begin. Genoeg geklaagd, laten we verder gaan met de dag, accounting is zoals altijd weer een feest, want het gaat niet door omdat we deze week een test hebben. Wel hebben de andere Nederlanders en ik een wonderbaarlijk gesprek op facebook. Carolien is namelijk benaderd door de NOS om wat over de aankomende verkiezingen hier te vertellen voor het journaal samen met andere Nederlanders die in de VS zitten, maar laten we hier nu net echt helemaal niks vanaf weten, er wordt niet eens over gesproken hier, door niemand. Nouja best, dus wij denken, ok wij gaan daar wel ff met zn allen zitten voor skype en we regelen dat wel ff, leek me ook wel gaaf, een beetje met de NOS lullen. Is het de bedoeling dat je daar in je eentje gaat zitten. Hmm, nee dankjewel, ik ga niet in mijn eentje voor schut staan, want ik heb echt geen idee hoe het hier nu precies zit met de verkiezingen. En het was een beetje te laat om nog wat achtergrondinformatie in te winnen. Dus, zaten we via facebook elkaar maar de hele tijd aan te praten dat deze of gene dit toch echt maar moest gaan doen en waarom je het zelf absoluut niet moest doen. Einde van het verhaal, niemand heeft het gedaan, als ze daar anders ook ff wat eerder mee komen ofzo, maar nee het moet op het laatste moment;).

Dinsdag economie economie en engels. Nouja, voor mij is het alleen economie en engels want ik heb me verslapen, is toch niet erg. In deze klas wordt je niet beoordeeld op je aanwezigheid en ik sta nog steeds boven de 100% dus die vrouw moet niet klagen. Tweede economie wordt weer gevuld met een hoop gekeuvel en daarna is het al weer tijd voor de lunch gevolgd door Engels schrijven. Hier moet ik dus zoals al eerder gezegd weer een groot paper schrijven maar dit is toch moeilijker dan ik dacht. Ik weet niet precies hoe ik het gedaan heb, maar ik hou jullie op de hoogte;). Dinsdagavond is lekker luieren en top-gear kijken (wat een uitvinding dat je gemiste uitzendingen kunt kijken).

Woensdagochtend probeer ik weer vroeg naar de gym te gaan. Helaas gaat dat toch niet door omdat mijn bed veel vriendelijker is dan mijn trainingspak en mij nog lekker een extra uurtje wil knuffelen. Nou, vooruit;) dat mag. Dus kom ik om half 12 pas weer uit bed maak me snel klaar en vertrek naar de les. Verder heb ik ook vandaag alleen wiskunde omdat ons wordt geacht de 4 uur durende accountingtest een dezer dagen te doen. We hebben al een mailtje van de lerares gehad dat al enkele leerlingen deze hadden gedaan en deze hadden allemaal 3.5 tot 4 uur nodig gehad.

Prima, ik begin aan mijn test maar na 1 uur ben ik toch al aardig ver. Ik besluit even een pauze in te lassen en msn wat met mijn vrienden, dan nog weer even aan het werk gevolgd door nog een pauze om wat te drinken en uiteindelijk nog een pauze tussen het afmaken en het nakijken van het examen in. Totaaltijd 2 uur en 15 minuten. Niet slecht, vooral niet omdat ik wederom 98% had voor deze test, ik heb echt geen idee wat die klasgenoten van mij allemaal uitspoken in die 4 uur tijd, maar het kan niet alleen accounting zijn. ’s Avonds gaan we wel naar de gym en wordt er weer stevig getraind, want ik doe hier verder eigenlijk niet zo heel veel aan sport, ik wandel wel een hoop (bij het gebrek aan een fiets moet je toch wat om ergens te komen) maar verder tennis ik veel te weinig en voor de rest ga ik eigenlijk alleen maar naar de sportschool. Maak je niet druk dik wordt ik nog niet, maar dat heb ik meer aan mijn stofwisseling (die echt hyperactief is bij mij) te danken dan aan het feit dat ik zo gezond leef. Maargoed zolang ik niet aankom vind ik alles prima:D.

Op donderdag heb ik een test in mijn eerste economie klas. Die gaat eigenlijk best makkelijk en ik ben dan ook op tijd klaar om weer naar mijn volgende economie te gaan, daar gebeurt niet zo heel veel bijzonders behalve dat die kerel weer te laat is. Donderdagavond lig ik redelijk vroeg in bed, rond een uur of 11. Het is alleen jammer dat mijn buurvrouw (Annette uit Noorwegen) samen met een paar andere dames gezellig zit te wezen op haar kamer en de muren van bordkarton gemaakt zijn. Ik kan dus alles horen met als gevolg dat slapen er niet in zit. Dat is wel een probleem hier in Walwork hall, de muren en alles zijn zo dun dat het echt super gehorig is, dat is op zich niet zo heel erg. Behalve als je een aantal mensen hebt die denken dat iedereen van hun muziek houdt en dan ook op volle kracht die muziek door het gebouw blazen, of als je mensen hebt die huisolifanten hebben die gek zijn op het dansen van de rumba (mijn bovenburen!! :S) soms ben ik echt bang dat er iemand door dat plafon heen komt want dat gaat echt hard. Wat ook wel jammer is is dat er een spoorweg door Indiana loopt, maar Justin, door Rijssen lopen er 2. Ja dat klopt, maar hier rijden ’s nachts treinen over, ja dat doen ze bij ons ook, ja maar de treinen hier rijden zo langzaam, nou dat is toch fijn, hoor je dat gedender van die ijzeren wielen niet zo, dat is ook wel zo maar als treinen door Indiana rijden moeten ze altijd NON STOP DE STOOMFLUIT LATEN HOREN!!!!! Het slaat helemaal nergens op, maar elke nacht is het verdorie weer raak, waarom? Leuk dat je een trein mag besturen, maar als je dit s nachts doet laat de mensen dan gewoon slapen!

Nouja goed, vrijdag. Wiskunde, weer een quiz (weer een makkie) en daarna accounting. Bij accounting komt er namelijk een jongen binnen met een enorme hanenkam op zijn hoofd. Daar was die vrouw niet zo van gediend, die schrok er van en dat liet ze merken ook.

Teacher: WHAT THE HELL IS THAT ON YOUR HEAD?!
Teacher: Are you going home this weekend?
Student: Yeah
Teacher: Well, does your mother have a heart condition? Because this might be fatal for her.
Student: Euh, no she doesn’t.
Teacher: Why the hell did you do that to yourself?
Student: Euh…
Teacher: Well I don’t wanna know, just get rid of it, FAST. If you have something like that on a job interview I can tell you if you get the job or not. YOU WONT.

Ze bleef hier nog de rest van de les over doorgaan, dat zijn arme moeder misschien 911 ging bellen als hij voor de deur stond en dat die arme vrouw toch echt het best eraan deed als zij hem s nachts kaal zou scheren. Vrijdagavond gaan we weer eens lekker stappen, want we weten een aantal huizen waar een feestje zou zijn. Bij het eerste huis is het echter nogal saai, de muziek staat veel te zacht en ik ken bijna niemand. Wel heb ik nog een interessant gesprek met een Amerikaan die toen ik hem vertelde dat ik uit the Netherlands kwam hij zei dat hij dat altijd verwarde met dat land waar ze Dutch spreken. Ik dacht bij mezelf, wel dat is goed mogelijk, gezien dat hetzelfde is;). Wat ook wel grappig is is dat die kerel bij de muziekvereniging zat en daar opera zong, in het Duits. Nouja op zichzelf niet boeiend behalve dat die kerel geen Duits sprak, dus hij zong wel wat, maar hij had geen idee wat dat precies was en ik wel. Ik heb hem maar niet verteld wat hij precies aan het zingen was, want behalve dat het rijmde sloeg het echt helemaal nergens op:P. vervolgens gaan we naar een of ander ander huis waar de muziek wat beter is, dus er wordt een beetje gedanst enzo maar als er op een gegeven moment heel veel politie in de straat staat is het feest hier ook snel afgelopen, iedereen is bang dat dit huis ge-bust gaat worden en gaat er dus vandoor. Dus besluiten wij het hier ook maar bij te laten en gaan rond een uur of 2 naar huis. Het blijft gewoon stom dat je echt bang moet zijn voor politie hier, maar ik hou vol :D!

Zaterdags word ik uitgenodigd door een jongen uit mijn engels schrijven klas voor een feestje bij een paar vrienden van hem, die hebben een eigen feestdag bedacht (Apple fest) wat ze elk jaar weer vieren en waar iedereen Apple cider met rum drinkt. Hier zijn amerikanen echt gek op, feestdagen bedenken, ik bedoel Columbus day? Thanksgiving? Labor day? Allemaal van die feesten die hun oorsprong vinden in iemand die ooit gezegd heeft: ik wil een vrije dag, nu nog een reden om die te krijgen… dus, wie weet wordt ook Apple fest over een aantal jaar wel een nationale feestdag, als er genoeg Amerikanen zijn die een extra feestdag willen hebben waarschijnlijk wel. Het is in elk geval gezellig op het feest en omdat het allemaal behoorlijk gecontroleerd is heb ik het lef om flink mee te drinken (ik heb voor mezelf de regel genomen dat ik alleen veel drink als ik er bijna zeker van ben dat de politie die plek niet gaat binnenvallen) en dat is ook wel weer een keer leuk, eindelijk weer een goed alcoholspiegel in mijn bloed :P. Nouja, zelf hieraan komt een eind en ook al wordt de tijd teruggezet gaan we niet echt veel langer door besluiten nog even naar sheetz (een tankstation waar je ook s nachts burgers enzo kan krijgen) te gaan voor een hapje eten, ik mis de cafetaria’s in Lucky en Bill zo erg :(. Wat wel komisch is is dat sheetz s nachts een uitsmijter heeft, een tankstation!! Dat is echt komisch, die kerel staat daar echt alsof ie helemaal de man is als uitsmijter zijnde. Ok, misschien is dat best stoer… als je bij een club staat… in centrum New York. Als je staat bij sheetz in een gat als Indiana van 12 tot 5 s nachts ben je gewoon vies genaaid;) en mag je hopen dat je damn goed betaald krijgt (wat ik dan weer betwijfel). Maar ach, ik stoor me er niet aan, zolang ik mijn voedsel maar binnen krijg.

Zondags is net als iedere week weer een perfecte niets-doen-wat-echt-nuttige-inhoud-of-zin-heeft-of-ook-maar-iets-wat-in-die-richting-gaat-dag, ik skype alleen wat met mijn ouders en verder doe ik helemaal niets.

Dat was hem dan, volgende week meer (ik zal proberen hem op maandag up te loaden maar ik kan niets beloven:P).

Groeten

  • 12 November 2010 - 12:02

    Danielle:

    haha coole week hoor justin!
    Nou ik had je eigenlijk wel heel graag op het NOSjournaal willen zien! Beetje jammer hoor :P

  • 12 November 2010 - 12:04

    Alain:

    Mhuhaha, ben ik nu eens de eerste lezer?

    Hmm, veel gekeuvel; anyone in specific?

    Huisolifanten die de rumba dansen, ik denk aan: Cuba Pete, King of the... Die beesten zijn toch wel zindelijk? Anders kom ik bij nader inzien toch maar niet naar de campus.. :p

  • 12 November 2010 - 12:05

    Alain:

    Arrghhh, 2 minuten te laat...

  • 12 November 2010 - 12:13

    Mini:

    he he eindelijk, we hebben er lang op moeten wachten.Maar het was de moeite wel waard.We wachten ook nog op foto"s.groetjes

  • 12 November 2010 - 15:05

    Justin Voortman:

    haha, jullie waren geen van allen de eerste lezer;) dat was mijn "copy editor" :P.

    ... Rumba beat, and they go tsjik tsjikke boom tsjik tsjikke boom tsjik tsjikke boom;).

    Mja, ze zijn dusdanig zindelijk dat ik geen vochtplekken in mijn plafond heb.

  • 12 November 2010 - 16:58

    Irene:

    Wat een alcoholistje ben je ook zeg!:P
    En wat zonde dat je het aanbod afgeslagen hebt van de NOS!!!!! Hoe gaaf zou dat zijn geweest..:D

    Fijne week maar weer en ik wacht met smart op je volgende verhaaltje.

  • 12 November 2010 - 18:54

    Albert:

    Echt weer een mooi stuk. Ik vertrouw er maar op dat je weet waar de politie zich bevindt; Gevoel?? Ik zie jou nl ook niet achter de politiescanner

  • 12 November 2010 - 19:29

    Justin Voortman:

    hmm, das niet zo heel moeilijk pa;) die prutsers rijden altijd rond met zwaailicht en sirene aan dus die hoor je van mijlenver aankomen;)

  • 16 November 2010 - 19:49

    Nardy:

    Hey Justin, volgens mij vermaak jij je daar wel! Leuk verhaal weer, groetjes Nardy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 49716

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: