Week 12 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

17 November 2010 | Verenigde Staten, Indiana

Daar gaan we dan, week 12. Tegen de tijd dat jullie dit lezen is het minder dan 5 weken voordat ik weer terugkeer naar Nederland. Niet voor lang echter, ik zit na 4 dagen alweer voor 10 daagjes in de Oostenrijkse Alpen, maar daarna ben ik voor nog bijna 2 weken weer in ons prachtige kikkerlandje.

Maandag is maandag, zoals altijd weer wiskunde gevolgd door accounting. Bij wiskunde krijg ik mijn quizje terug en raad eens... laat maar ik ga het niet eens meer zeggen;) Ik moet zeggen dat ik het toch wel prettig vind dat ik deze les heb uiteindelijk, het is wel fijn om al die wiskunde nu eens langzaam terug te horen (en niet zoals op VWO de stof die we dit complete semester hebben behandeld in minder dan 1 week om je oren te krijgen van je wiskundeleraar gevolgd door een: red oe dr met). Al was een iets moeilijkere course ook best geweest hoor. Nouja accounting dan maar weer en die vrouw was weer helemaal overstuur toen de jongen met de hanenkam binnenkwam. Wat een spektakel maakte ze er weer van. Wat zijn moeder wel niet gedacht moest hebben toen hij thuiskwam en dat ze zeker hoopte dat ze niet zijn lievelingskostje klaargemaakt had dit weekend. Ook vroeg ze de klas of er mensen waren die dachten de vrijdag voor Thanksgiving aanwezig te zijn. Wel om eerlijk te zijn was ik dit niet van plan, maar gelukkig ik was niet de enige. Pak em beet 35 van de 36 leerlingen hadden andere plannen, maar dat vond die mevrouw niet zo heel erg, ze hoopte in elk geval dat iedereen een plek had voor een goed thanksgiving dinner en anders waren degenen die dit niet hadden welkom bij haar thuis. Hier voegde ze nog even weer aan toe dat ze hoopte dat als iemand met die hanenkamjongen mee zou gaan ze hoopte dat de rest van de tafelgenoten een ander kapsel hadden. Maandagavond gaan Myrthe en ik gezellig uit eten in een restaurantje op Philadelphia Street dat de The Train Station heet (met dank aan Carolien want die had ons gezegd dat je daar lekker kon eten). En lekker eten kon je er, hoewel de naam misschien anders doet vermoeden is het namelijk een gezellig restaurantje (en geen station, hoe kom je erbij;)). Afijn, na een lekker dinertje moeten we maar weer eens terug naar de campus en s avonds laat ga ik maar nog maar even naar de gym (jaahaa, ik kom terug als een echte spierbundel, denk ik…:P).

Dinsdagochtend sta ik pas om 10 uur op, maar in tegenstelling tot vorige week had ik me niet verslapen, mijn eerste les viel namelijk uit;) is ook wel een keer lekker, dus ik ontbijt lekker rustig en vertrek om kwart voor 11 naar mijn tweede economie waar we gezellig wat kletsen voordat die kerel (weer te laat) binnenkomt. Het gaat ook in deze les nog steeds prima en ik lig ook hier op koers voor een A :D. Na deze les weer eens lunch in mijn meest geliefde eetgelegenheid van de hele eastcoast: Foster Dining Hall... En daar heb ik natuurlijk weer een smaakvolle, gezonde, lekkere, pittige, goed gebalanceerde, heerlijke lunch (niet dus) waarna ik vervolgens vol goede moed, maar vooral vol vettigheid, op kan naar mijn volgende les. English writing, we kijken nu een film bij english writing waar we straks een analytic response op moeten schrijven, ik heb er nu al zin;). Nouja, de film is wel geinig (beetje weird misschien) maar ik hoef tenminste eens een les niet de hele tijd te schrijven. Dinsdagavond beetje leren en studeren en dan maar weer naar bedje.

Woensdagochtend ben ik redelijk vroeg op en ga ik maar eens een paar huiselijke dingetjes doen en wat bijpraten met mensen die op msn waren. Daarna heb ik weer wiskunde en op het laatst accounting. Wat wel grappig was was dat de jongen met de hanenkam binnenkomt met een muts op in plaats van zijn gebruikelijk haarstijl, maargoed, die vrouw kon alsnog niet laten er een paar opmerkingen over te maken. Na mijn les gaan we naar de film. We zouden gaan met de bus van half 4, dat wil zeggen dat ik 5 minuten had om terug te (hard)lopen van mijn les en dan in een al wegrijdende bus zou moeten duiken. Het loopt alleen wat anders, ik kom als EERSTE bij de bushalte aan gevolgd door Sophie (die van hockeytraining kwam en zich ook had gehaast) en vervolgens Annette (die van een meeting kwam en ook niet heel veel tijd had) pas op het allerlaatste komen dan ook Jooske en Myrthe eindelijk uit Walwork zetten en je raad het al, die hadden voor die tijd helemaal NIETS te doen (sorry, ff frustraties uiten:P). De bus is natuurlijk ook te laat en we komen rond een uur of 5 bij de bios aan. Daar halen we een kaartje voor de film Due Date, die hier precies dezelfde rating had als Saw 3D en Paranormal Activity 2 (R van restricted) (kan je toch aanraden dat als je met kleine kinderen gaat je naar Due Date gaat en niet die anderen;)). Bij de film haal ik nog een lekker drankje (waar ik schaamteloos voor wordt afgezet, wat een prijzen hé) maargoed de film is leuk en rond een uur of 7 gaan we weer op weg naar de campus. We moeten namelijk nog naar IUP Has Got Talent want daar gaat onze Elise (winnaar van Walwork Has Got Talent) ook optreden en die moeten wij aanmoedigen. We vinden haar ietwat gefrustreerd in de gang waar ze haar verhaal doet over de plaats van de show (in de gymzaal) en de microfoon die ze moet gebruiken (die van de stadionomroeper). Nou, pluspuntje is dat de anderen dit ook moeten dus iedereen zit in hetzelfde schuitje. Eerst is er een bandje gevolgd door de cheerleaders die een dansje doen maar dan is Elise aan de beurt en wat kan zij goed zingen zeg, het is echt jammer dat die microfoon zo slecht was anders was het nog mooier geweest;). Na Elise zijn nog een aantal heren van het basketballteam die een dans doen op de song Men In Black en er zijn nog een paar winnaars van de andere Resident Halls, maar niemand is zo goed als Elise en zij wint uiteindelijk IUP Has Got Talent. Ze wint een pizzaparty voor haar en alle aanwezige supporters (want die hebben zich natuurlijk goed laten horen :P HOAAH HOAAH!!) op volgende week maandag voor de basketballwedstrijd. Na de show eten we ff wat en gaan dan met z’n allen naar de gym. Na de gym staan Myrthe, Elise, Martin en ik nog even na te praten (voor een uurtje ofzo) en omdat Elise het nogal koud krijgt leen ik haar mijn jas (ik heb het toch niet zo heel snel koud;)) Als we echter terugkomen in Walwork wil ze hem weer terug geven maar krijgt ze hem niet open, was ook niet zo heel gek want ze was bezig de rits van de binnenzak open te maken (die zit naast de normale rits) en om nou die jas via de binnenzak uit te trekken… Myrthe en ik kunnen er in elk geval smakelijk om lachen;).

Op donderdag viel mijn eerste WEER uit (echtwaar, not making shit up) die vrouw was weg en had ons een mail gestuurd dat we zelf online de notes door moesten nemen. Nouja prima doe ik wel een keertje. Is toch wel lekker hoor, s ochtends lekker uitslapen, daar hou ik van. Maargoed om 11 uur heb ik wel weer les, dus ik kan niet de hele ochtend in mijn bed blijven liggen. Dinsdagmiddag weer naar de film (ik bedoel english writing) en ‘s avonds lekker chillen.

Op vrijdag vertrekken er een aantal dames richting Toronto, daar ben ik al geweest maar er was ook een auto die dat niet gehaald heeft (meerdere zelfs) en dus waren er een aantal die gezegd hebben. Nou dan proberen we het nog een keer. Om half 10 zouden ze vertrekken, alleen is dat zo lastig als er nog geen huurauto is, nadat ik geheel vrijwillig en uit eigen initiatief een aantal koffers naar beneden had gesjouwd (zo ben ik;)) konden ze dan eindelijk rond een uur of 12 vertrekken. Mijn vrijdag is verder niet zo heel erg boeiend, ik ben voornamelijk bezig met onzin dingen zodat ik niet aan mijn huiswerk hoef te beginnen en s avonds kijk ik lekker wat tv voordat ik een keer (relatief) vroeg mijn luikjes dicht doe.

Zaterdag ook weer lekker relaxen, beetje huiswerk maken, s middags naar de gym, s avonds naar een bokswedstrijd op de campus (IUP heeft blijkbaar ook een boksteam) waar we zien hoe een aantal gasten (en ook een aantal dames) elkaar flink in elkaar slaan onder het mom van: het is een sport. Nouja, was wel gaaf om dat ook een keer te zien en na de tijd gaan we nog naar een feestje. Dit is echter weer redelijk vroeg afgelopen en ik besluit dan om maar niet meer op zoek te gaan naar wat anders en ga samen met nog 2 anderen terug naar Walwork. Onderweg komen wij een meisje tegen die ondersteund door een jongen nog steeds behoorlijk moeite heeft om dat grote vierkante vlak (ook wel grond genoemd) horizontaal te houden en dat trok ietwat aandacht van een langsrijdende politieagent. Dus wij lopen onschuldig als we zijn verder maar kunnen het niet laten om van een afstandje toch te kijken wat er precies gebeurt. De jongen had de politiewagen ook gezien en probeerde al wat in zijn macht was om het meisje er zo nuchter mogelijk uit te laten zien, dat wil zeggen haar tegen de muur parkeren en net doen alsof ze stonden te praten. Op zich wel slim bedacht natuurlijk alleen werkt dat niet zo goed als ze zelfs niet rechtop kan blijven staan terwijl ze tegen een muur leunt. Dus die agent stapt uit en raapt die meid op van de stoep om haar vervolgens op de motorkap de leggen en in de boeien te slaan. Ik dacht bij mezelf: kom kom oom agent, daar heb je echt geen boeien voor nodig hoor;) die meid kan niet eens rechtop staan, wat denk je nu, dat die weg gaat rennen. Dat had ik als agent zijnde juist wel komisch gevonden. Maargoed ze wordt achterin de auto gezet en meegenomen (mijn vermoeden is naar het ziekenhuis, maar een cel is ook goed mogelijk) en wij besluiten maar verder te gaan richting onze kamertjes.

Op zondag gebeurt zoals gebruikelijk tamelijk weinig. Ik Skype wederom met mijn ouders (vaste zondagavond voor hun –middag voor mij gesprek) en s avonds klep ik gezellig wat bij met Myrthe die terug is uit Toronto.

Dat was hem dan alweer mensen, week nummer 12, nog een week en dan heb ik Thanksgiving Break (EINDELIJK) want daar heb ik zin in!! :D:D en daarna is het nog maar 3 weken voordat ik alweer terug ben, de tijd gaat hier echt als een malle. Aan de ene kant wel fijn natuurlijk, kan ik iedereen weerzien en lekker op skivakantie maar vooral DAN KAN IK LEKKER ETEN, maar aan de andere kant ga ik IUP, de mensen en alles eromheen waarschijnlijk ook missen in die weken (alles behalve Foster’s;))

Volgende week meer, maar als het goed is niet vanuit Indiana maar vanuit Miami of misschien zelfs vanaf de Bahamas;)

Groetjes!!!

  • 17 November 2010 - 19:49

    Alain:

    Jow!

    Goed verhaal!

  • 17 November 2010 - 22:52

    Mini:

    he dat is ook wel lekker een keer een rustig weekend groetjes

  • 18 November 2010 - 13:11

    Danielle:

    nice story ..again :P

  • 18 November 2010 - 21:21

    Albert:

    Jij probeert hopelijk wel op dat grote vierkante vlak te blijven staan.
    Leuk verhaal dat op mijn lachspieren werkt. Groet en: " doot henig an".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 49715

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: