De eerste week, terug op campus - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu De eerste week, terug op campus - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

De eerste week, terug op campus

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

29 Januari 2011 | Verenigde Staten, Indiana

Zondagochtend word ik vroeg wakker, nouja als je nagaat dat ik nog op Europese tijd loop eigenlijk niet. Lokaal is het wel vroeg, de jetlag weer. Heerlijk, ook zoiets wat ik gemist heb. We gaan lunchen in Cozumels want Fosters/Folgers en de Hub zitten allemaal nog dicht, alles op campus zit nog dicht. Omdat het morgen Martin Luther King Dag is gaat alles pas maandagmiddag open, lekker dan. Verder is het ook nog compleet uitgestorven op campus en ligt er echt meters sneeuw (en ook nog eens 50 cm hoog). Bij Cozumel eten we een heerlijke lunch (nouja, ik mis mijn mama nu al weer. En we zijn nog niet eens in Fosters geweest!:P) en daarna gaan we weer rustig terug naar onze dagelijkse bezigheden. ’s Avonds ga ik vrij vroeg naar bed, want ik heb nog steeds last van mijn jetlag en heb het gevoel dat het al midden in de nacht is.

Waardoor ik maandagochtend weer behoorlijk vroeg wakker ben. Voor degenen die mij kennen, ik ben normaal niet het type dat om half 8 naast zijn bed springt, een dansje doet en de dag met een glimlach onthaald. Ik ben meer degene die om half tien nog een keer op snooze drukt zich omdraait en pas rond een uur of 12 daadwerkelijk tot leven komt. Maarja, als je 6 uur later denkt te leven kan het dus wel dat ik vroeg m’n nest uit kom. Maar wat moet je dan toch allemaal doen als je zoveel dag voor je hebt? Nouja, mijn koffer uitpakken en alles op orde maken is 1 van de dingen die ik doe. ’s Middags komt dan het moment, Fosters Dining Hall gaat weer open. Jippie jeej, ik hang de vlag uit, trek mijn mooiste kleren aan en maak me op voor weer een geweldig VIEZE MAALTIJD! Nouja, het valt wel mee, maar het gaat zo snel vervelen. Bleeeeeeeh (<-Myrthe’s toevoeging aan mijn blog) ’s Middags gaan we lekker poolen en tafeltennissen in Wallwork Hall met alle mensen die al gearriveerd zijn. Daar wordt erg gelachen, vooral om het feit dat er nogal agressief wordt getafeltennist en Myrthe probeert het balletje in sommige mensen te implanteren:P. Toen ik daarop reageerde door het balletje hard terug te slaan ontaarde zich een lichte veldslag waar grappig genoeg veel mensen geraakt werden, behalve degenen die zelf aan het gevecht meededen (Myrthe en ik). Wat volgens Casey duidde op enige domestic problems bij ons twee. Daarna heb ik nog het slechtste potje pool tot dan toe gespeeld, man wat duurde dat lang. Gelukkig bewezen Sophie en Myrthe echter dat het nog veel langer kon duren en voelde ik me toch weer wat beter:P. Kortom het was een gezellige middag en we hebben gelachen.

Dinsdag begonnen de lessen weer. Mijn nieuwe rooster bestaat uit 4 vakken:
accounting II op dinsdag en donderdag van 11.00 tot 12.15.
international trade op dinsdag en donderdag van 2.00 tot 3.15
international finance op maandag, woensdag en vrijdag van 12.20 tot 1.10
labor economics op maandag en woensdag van 3.35 tot 4.50

Zoals je ziet ligt de nadruk nu op economische vakken met een vleugje accounting. Omdat ik vorig semester een beetje de basisvakken heb gedaan mocht ik nu upper-level classes doen. Het wordt dus waarschijnlijk wel wat pittiger dit semester, maar hé ik mag ook wel wát doen nietwaar?:P

Goed, accounting gaat gewoon verder waar we gebleven waren en ik pik het al snel op. We doen wat herhaling van vorig semester en leren een paar nieuwe basisdingen. Ik heb wel een andere professor dan vorig semester. Wat wel jammer is omdat die vrouw best grappig was en een inspiratie om over te schrijven, maar wie weet kan deze man er ook wel wat van. Ik ken in ieder geval al 1 iemand in deze les, D (Diavante) de roommate van Djordje (a.k.a. George of DJ) dus daarmee wandel ik gezellig terug naar Wallwork. Het is tijd voor de lunch, net als vorig semester op dinsdag en donderdag rond half 1. Alleen nu niet meer met dezelfde mensen. Het is toch wel anders zo zonder al die bekenden hier, maargoed we zien wel wat het dit semester wordt. Dinsdagmiddag international trade, een vak wat ik sowieso wilde nemen dit semester. 1 omdat het een hoge economie les is en 2 omdat het onderwerp van internationale handel mij wel interesseert. Ik heb een lerares die ik vorig semester ook had en die vond ik best goed dus dat staat me wel aan. Wat wel jammer is is dat we beginnen met voornamelijk herhaling van micro- en macro-economics basis. Omdat dit een derdejaars les is verwacht men dat dat allemaal is weggezakt. Maarja, dat heb ik vorig semester nog gehad. Maar ook deze les lijkt mij wel geslaagd en een goede toevoeging tot mijn rooster. ’s Avonds vroeg naar bed want ik ben nog steeds moe.

Woensdagochtend sta ik weer om 8 uur op, dat is wel een voordeel van vroeg naar bed gaan. Ik ruim nog wat op in mijn kamer en dan ga ik lunchen. Daarna begint mijn international finance les, dit is een soort van uitbreiding op international trade en lijkt mij ook wel interessant. Ook hier heb ik weer een bekende professor dus ook deze les laat ik waarschijnlijk wel staan. Daarna ga ik lunchen, ook zoals vorig semester op maandag, woensdag en vrijdag om kwart over 1 (ik ben wel van de vaste tijden hoor:P). Daarna even relaxen en dan naar mijn labor economics les. Ik wist niet precies wat ik hiervan moest verwachten, maar die vrouw kon het wel interessant vertellen dus ik denk dat ik deze les ook zo laat en geen adds en drops ga uitvoeren dit semester (heb ik vorig semester ook niet gedaan by the way, maar dat terzijde). Ik moet ook nog boeken kopen en ik besluit even in de boekwinkel op campus te kijken. Daar kom ik erachter dat ik vies ga worden afgezet omdat ik een stel behoorlijk prijzige boeken moet hebben (nieuw allemaal tussen de 180 en de 230 dollar). Toch maar even kijken of ik nog wat boeken op internet kan vinden voor een zachter prijsje. Daarna is het interessantste van de dag wel weer voorbij en ga ik uiteindelijk weer naar bed.

Donderdagochtend weer hetzelfde programma als dinsdag en ook de lunch is niet erg bijzonder. Tijdens mijn international trade les moesten we wat socializen met mensen die in je buurt zitten omdat je dit semester nogal eens wat in groepjes moest doen. Dit was wel gezellig want ik heb wel een paar aardige buren ben ik achter gekomen, die vinden het bovendien bijzonder boeiend dat ik uit Nederland kom en omdat ik hier met international (!!!!) trade mensen zit krijg ik eens niet van die belachelijk domme vragen maar weten ze zelf waarover ik het heb als ik zeg The Netherlands. Is ook weer een voordeel. Ik mail nog even met het residence center omdat ik mijn meal-plan wil veranderen en ik ga ’s middags eventjes langs de Starbucks voor een koffie samen met mijn roomie Oscar. Ook donderdagavond moet ik nog vroeg naar bed want ik heb nog steeds een verstoord ritme. Dat is wel lastig, nu hebben we geen introductieweek om over je jetlag heen te komen.

Vrijdag heb ik maar 1 les dus ik besluit het rustig aan te doen. Rustig opstaan, rustig ontbijten, rustig naar de les gaan, rustig in slaap vallen tijdens de les (ownee, dat niet maar het past wel in het rijtje). Bij deze les hebben we het ook nog steeds over dingen die ik vorig semester nog heb gehoord maar dat zal snel veranderen, we gaan er in elk geval met zo’n tempo doorheen dat ik dat vermoeden heb. Gelukkig kan ik het wel gewoon bijhouden en is er nog geen schaap over het hek, of dam, of in de sloot, what ever je snapt wat ik bedoel (ik begin een beetje op Wessels te lijken met mijn spreekwoorden:P). vrijdagavond willen we graag uitgaan, ook al is het -13 graden Celsius (om over de gevoelstemperatuur maar te zwijgen). Koolio had van een fransman gehoord dat hij een feestje gaf en nodigde ons uit om mee te komen. Nou, daar hadden wij wel trek in maar we wisten niet waar het was dus we gingen er samen met Koolio heen. Die wilde wel eerst een flesje drank halen en aangezien ik wederom underaged ben moest ik (samen met mijn andere Nederlandse lotgenoten) “even” buiten blijven staan. Het duurde alleen wat langer en uiteindelijk hebben we een half uur buiten staan wachten. Met -13…. Wacht, ik geloof niet dat je het begrijpt dus ik herhaal: EEN HALF UUR BUITEN STAAN MET MIN FREACKING 13!!! Nouja, we konden nu tenminste naar een feestje (dachten we). De fransman had er niet op gerekend dat Koolio zoveel kennissen had op campus (hij kent volgens mij iedereen, maargoed) en vertelde ons doodleuk dat hij maar een klein huisje had en dat het vol was. Maar wij hebben net een half uur buiten gestaan met -13!!!! Goed frustraties daar gelaten zijn we maar terug gegaan naar Wallwork en besloten om een filmpje te huren. Het was te koud om nog op zoek te gaan naar andere feesten dus we bleven lekker warm binnen. De film was wel leuk en uiteindelijk beland ik niet eens zo heel laat in bed.

Zaterdag. Op zaterdag is het nog kouder dan op vrijdag en dus is het gewoon onverstandig om naar buiten te gaan. Nu sta ik niet bekend als een koukleum maar als fahrenheit thermometers min getallen gaan vertonen klinkt er toch ook in mijn hoofd wel een stemmetje justin, juuustin. JUSTIN!!! Blijf binnen vandaag. Dus dat besluiten we ook te doen, ik ga alleen even naar buiten voor de lunch, voor een koffie en voor het avondeten. ’s Avonds kijken we gewoon weer binnen een film (thank god dat we er meer hadden gehuurd). En dan is het weer gewoon ins Bett voor Justin.

Zondag. Zondag wordt weer mijn vaste relax dag. Ik doe rustig wat huiswerk voor aankomende week en ’s middags skype ik wat met mijn ouders. ’s Avonds ga ik lekker uit eten met Myrthe. Het was de avond van de halve finale American Football en de Steelers gingen voor een superbowl plaats. Dit houdt in dat elk restaurant waar tv’s hangen met sport erop (kortom allemaal, dat is voor de romantische man die zijn vriendin mee uit eten neemt en ondertussen toch nog een sport (zegge: activiteit waar ingeblikte spierbundels elkaar in de poeier lopen) wil kijken) stampvol zitten. Maar we hadden geluk er was nog een restaurantje waar de tv te klein was en dus weinig volk zat, ze wilden de keuken net gaan sluiten maar door mijn immer grote charmes (waarschijnlijk toch die van Myrthe, aangezien een kerel ons binnenliet) kregen we het toch voor elkaar om nog wat te eten te regelen. Konden we toch nog rustig dineren. Daarna kijken we samen nog een filmpje op mijn kamer en toen kwam er een olifant en die blies het verhaaltje uit :P.

Tot volgende week


  • 30 Januari 2011 - 02:41

    Alain:

    Jah, de eerste lezer!

    Dat adden en droppen van lessen is toch helemaal niet nodig als je je goed voorbereid hebt... :p

    Hehe, vanwege Koolio waren jullie behoorlijk onderkoolt :p sorry -> gele kaart... Als ik dit verhaal lees/schrijf kom ik net weer uit Bill...

    Olifantje? BAM! volgens mij... was het een honingdas...

  • 30 Januari 2011 - 03:10

    Myrthe:

    Alain, dat heeft helemaal niks met voorbereiding te maken!! Dus ga gewoon je nest in en kom weer terug als je sober bent ;)

  • 30 Januari 2011 - 22:42

    Mini:

    Ik kan me voorstellen dat je me nu al mist JUSTIN, wat betreft het eten dan of niet? Myrthe justin wil altijd winnen PAS OP .

  • 31 Januari 2011 - 19:35

    Matthijs:

    Ga eens even heel snel stoppen met commentaar te geven op mijn spreekwoorden-schat! ;)

  • 31 Januari 2011 - 19:38

    Justin:

    sorry Matthijs, het is een beetje de pot verwijt de kat dat hij uit een hoge boom (die overigens veel wind vangt) wordt gekeken door een oude koe die net uit de sloot is gehaald door een boer die lacht alsof hij kiespijn heeft;)

    ik zat gewoon in de knoop met spreekwoorden en toen moest ik ineens aan jou denken:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 49713

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: