Week 4 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

22 Februari 2011 | Verenigde Staten, Indiana

Heey hallo mensen,

Het spijt mij. Ik loop vreselijk achter met mijn blog. Voor allen die erop rekenen dat ik elke week een verhaaltje schrijf en nu helemaal in de rats zitten met wat ze toch moeten doen mijn welgemeende excuses. Ik zal zo snel mogelijk weer al mijn belevenissen op internet zetten.

Welnu, de week van 7 februari. De week na superbowl Sunday, de steelers hebben verloren dus helaas geen regionale feestdag en dus gewoon les. Op maandag begint de dag met international finance. Ik kom wat aan de late kant omdat er een bepaald meisje in mijn kamer nogal lastig loopt te doen en erop staat dat ik mijn haar doe in plaats van dat ik gewoon mijn petje op zet (wat misschien wel wat minder staat, maar wel tig keer makkelijker is en ik ben toch in Amerika dus waarom niet?). Het maakt niet uit, die man is toch altijd laat en ik loop net achter hem aan de les binnen. Ik had nog wel later kunnen komen want hij heeft het eerst een kwartier over de wedstrijd van gisteravond en dat het hem meevalt hoeveel mensen er in de les zijn. Back in the days we used to be drunk after superbowl Sunday. Precies, de jeugd van tegenwoordig kan er ook niks meer van, maargoed we zullen het advies onthouden;). Voor de rest is de les niet zo heel boeiend. Het eerste examen komt eraan. Ik ben benieuwd. Daarna is het zoals altijd lunchen en deze keer gaat ook Myrthe mee, want die gaat niet naar haar les vandaag. Ze is een beetje ziek. De griep heerst weer hier op IUP. Komt waarschijnlijk van het slechte weer. Dan moet ik nog naar Labor economics, weer een kleine quiz maken en daarna een uurtje les. Daar heeft die vrouw het over onderzoeken naar werkeloosheid en hoe haar leraar vroeger vertelde dat bij zo’n enquête hij altijd een ding heel dom invulde zodat hij later bij de resultaten zichzelf terug kon vinden. Gelukkig worden die dingen in de computer gezet en niet door mensen nagekeken, want het moet heel stom zijn om te zien dat iemand 48!! BADKAMERS in zijn huis heeft. ´s Avonds is het weer heerlijk dineren in fosters, blaah! En daarna ga ik nog even naar de gym.

Dinsdagochtend word ik om 9 uur wakker met enorme hoofdpijn, geen idee waar het vandaan komt, geen idee hoe het kan. Ik neem een aspirine en een fles water en ga weer m´n bed in om 2 uur later weer wakker te worden. Te laat om nog naar accounting te gaan. Nouja maakt niet uit, gaat toch wel goed met accounting. We zijn nu met een hoofdstuk bezig wat ik vorig semester al gedaan heb dus dat is geen probleem. De hoofdpijn gaat al wel een stuk beter en verder heb ik helemaal nergens last van. Geen zere keel of loopneus of wat dan ook. Myrthe voelt zich nog wel steeds heel slecht dus ik ga even langs de Starbucks om voor haar een lading honing voor in de thee te halen en ga dan even bij haar langs. Famke en Sophie brengen een lunch voor haar mee en ik ga even snel een lunch bij het winkeltje hier onder in Wallwork halen zodat ik niet langs fosters hoef. Daarna weer even kort international trade en dan is het echte werk al weer voorbij. ´s avonds gaat het al weer wat beter met Myrthe en ze kan wel mee naar diner. Ik kijk ´s avonds nog wat Nederlandse uitzending gemist en ga op tijd naar bed. Ik ben niet ziek maar het komt er wel dicht bij en aangezien Myrthe en mijn roommate Oscar beide ziek zijn lig in natuurlijk wel onder vuur hier.

Woensdagochtend, ik voel me nog steeds niet helemaal superfit, maar ik kan wel gewoon even mijn was doen en daarna naar mijn les. International trade, de laatste aantekeningen voor mijn eerste examen. Een examen op derdejaarsniveau dus eindelijk kan ik mijn borst natmaken (niet dat ik zo zit te snakken naar een uitdaging, maar het zou wel een keer leuk zijn). Lunch is dit keer met niet zo heel veel mensen, er zijn een hoop zieken en die liggen bijna allemaal in bed. Myrthe gaat langs het health center maar die hebben het zo druk dat ze alleen hele ernstige gevallen nog laten inschrijven. Woensdagavond kijken we nog even een filmpje, niet zo laat, want zieke meisjes moeten vroeg naar bed:P.

Donderdagochtend moet ik er weer vroeg uit, want ik heb accounting om 11 uur (haha, ik weet dat er mensen in Nederland zijn die om half 8 moeten beginnen daarom zeg ik het ook zo vaak:P). Bij accounting heb ik niet zo heel veel gemist, hij is nog bezig in hoofdstuk 14 en zoals al gezegd heb ik dat hoofdstuk vorig semester al geleerd. Wel krijgen we onze quiz terug van vorige week en die had ik goed gedaan dus dat is altijd leuk. Halverwege de les als we met een opdracht bezig zijn komt die vent nog bij me langs vragen wat ik had (volgens mij heeft ie ze zelf in handen gehad maargoed). Hij was er in elk geval wel tevreden mee. We lunchen weer met z’n allen en daarna ga ik weer naar international trade. Ook voor trade krijgen we binnenkort een examen, spannend!! Deze lesstof is wel wat ingewikkelder dan finance dus het gaat nog wel pittig worden dit semester (vergeleken met vorig semester dan). ’s Middags moet ik leren voor mijn test en daarna kan ik naar diner. ’s Avonds gaat de club niet door omdat president Myrthe ziek is en dus niet wat heeft voorbereid (komt mij wel goed uit, want ik moet nog leren) en rond een uur of 9 kijken we nog wel even wieisdemol met alle Nederlanders. Caroline komt ook nog even buurten en die kan het ook nog redelijk volgen ook, lang niet alles en al helemaal niet als het snel gaat, maar sommige basic dingen blijken behoorlijk gelijk te zijn aan het Noors.

Vrijdag, de dag van de waarheid. De dag waar het allemaal om spant. Nouja, dat valt ook wel mee het is gewoon een test, maar ik vond mijn benaming veel spannender :P. Ik heb hem pas om kwart over 12 dus ik kan eerst nog even studeren ’s ochtends. De test op zich ging vrij goed. Hij was wel lastig, maar niet onmogelijk ofzo. Ik heb er wel een goed gevoel over. Vlak voor de test was nog wel een grappig momentje. We mochten niet onze eigen rekenmachines gebruiken omdat je daar dingen in kan typen en formules in kan voeren enzo. We moesten zo’n basic wegwerp dingetje van walmart gebruiken die de leraar uitdeelde. Hij had ze alleen wel in verschillende kleuren, of er nog mensen waren met een lievelingskleur. Wilde ineens de drie Chinese meisjes die voor mij zaten een rode. Waarom willen jullie allemaal een rode? Nou, dat is een chinese gelukskleur. Zit er achter mij zo’n Amerikaan: nou doe mij ook maar een rode dan want zo heel veel heb ik niet gestudeerd dus een beetje geluk kan ik wel gebruiken :P. ik had geen rode rekenmachine dus ik moest het met kennis doen en kon niet op geluk rekenen, maar dat maakt niet zoveel uit, zonder mazzel red ik het vast ook wel. Na de les is het weer tijd voor lunch en daarna wil ik even naar de mall. Ik moet nodig weer wat spulletjes inkopen. Ik heb alleen niet zo veel tijd en Myrthe belt mij ’s middags dat ze toch bij het health center is geweest en een sinus infectie blijkt te hebben. Ik ga dus niet naar de mall en blijf even bij Myrthe. Ik moet nog wel mijn kamer opruimen en stofzuigen want met de sneeuw neem je allemaal van die kleine steentjes waarmee ze strooien mee naar binnen en dat is vreselijk irritant. Ik ga dus even de stofzuiger ophalen bij north office. Dat is alleen wel helemaal aan de andere kant van het gebouw en dus moet ik met die stomme stofzuiger dat hele rondje lopen. Nouja, het was het wel waard. Ik heb mijn kamer, het keukentje en de badkamer schoongemaakt en ook nog eens mijn was gedaan (superhuisman Justin red de dag :D!). ’s avonds wilden we naar de hockeywedstrijd het is alleen te ver om te lopen in de sneeuw en er zijn niet genoeg mensen met auto’s die willen rijden dus ik besluit om maar over te slaan. Ik kijk even een filmpje op mijn kamer en ga dan naar bed want morgen gaan we naar Pittsburgh.

Zaterdagochtend, wie haalt het in zijn hoofd mijn wekker zo vroeg te zetten. Dus ik zet het hem weer lekker uit en slaap rustig verder. Totdat mijn telefoon over gaat. Huh, wie is dat nou zo vroeg op de ochtend. Owja we zouden naar Pittsburgh gaan vandaag. Ik ga snel even douchen en dan naar de hub. Daar staat het busje al klaar en er zitten al een paar mensen te wachten. Ik ben net op tijd maar de meesten zijn te laat. Sommigen komen uiteindelijk zelfs niet opdagen en na ruim een half uur wachten besluiten we om gewoon te gaan. Onderweg hebben Myrthe en ik nog een interessant gesprek met onze Duitse begeleider. Hij is er van overtuigd dat elke Nederlander een caravan of camper heeft en daarmee altijd op de Duitse snelweg op de linkerrijbaan rijdt. Wij daarentegen vinden dat hij geen commentaar moet hebben omdat hij een bierbuik dient te hebben en aan een braadworst moet knabbelen. We gaan eerst even naar de south side van Pittsburgh, het gebied waar de meeste barretjes, restaurantjes en clubs zijn. We moeten eerst lunchen en wij vinden een leuk tentje waar je wel gezellig kon zitten. Nadeel alleen was dat de gehele bediening high bleek te zijn en er was ook een akelig verdacht achterkamertje waar je volgens mij meer in je koffie en thee kon krijgen dan alleen suiker. Vervolgens kreeg je op het toilet een epileptische aanval van de muren, maar volgens mij moet dat uitermate grappig zijn als je net een zakje gras op hebt gerookt;). Daarna gingen we naar het Carnegie Science center. Een soort museum van moderne techniek waar je verschillende exposities en ook een omniversum film kon bekijken. Daar hebben we een potje geairhockeyd tegen een robot (wat verdraaide lastig is), de film dolphins gekeken en een kijkje genomen in de USS requin (een duikboot van de tweede wereldoorlog). Daarin kom ik er achter dat het niet altijd voordelen heeft dat je zo groot bent. Ik moet de hele tijd bukken en krom staan terwijl Myrthe zonder enige moeite overal onderdoor paradeert en bij elk compartiment weer hard lacht als mezelf door die lage deurtjes vouw. Ook vinden we het erg grappig op te merken dat Duitsers niet op duikboten kunnen werken omdat de slaapruimtes zo smal zijn dat zij er nooit op passen met hun bierbuik (vond Werner ook buitengewoon grappig… niet:P). Later gaan we nog even langs het sportcenter gedeelde waar je een mini berg kunt beklimmen en nog een paar andere geinige dingen kunt doen. Zoals de you-jo, een megajojo die je met je eigen gewicht in beweging moet zetten en zo’n bungee trampoline. Nadat we uitgespeeld zijn gaan we nog even langs de Mall en daarna gaan we op weg naar huis. Zaterdagavond gaan we nog naar 101 years of broadway. Een concert waarin 5 bekende musicalartiesten allemaal bekende musicalnummers zingen. Dat was wel erg mooi om te zien, al krijg ik in de rij naar de toiletten wel het gevoel dat ondanks dat we op de campus zijn ik toch een van de jongste aanwezigen ben. Het zijn allemaal opaatjes voor en achter mij, is dit dan zo oninteressant voor alle studenten hier op IUP? Ook was het nogal opmerkelijk dat er een gigantische rij voor het herentoilet stond en totaal geen rij voor het damestoilet, dit zorgde ook weer voor een brede lach bij Myrthe. Het bleek alleen dat er flink vals gespeeld werd. Bij de damestoiletten waren 5 hokjes en bij de heren maar 2! Bovendien was er aan de andere kant van de hal nog een damestoilet, MAAR GEEN HERENTOILET! Discriminatie!:P Ik vond de show wel gaaf om te zien, het waren 5 sterren uit broadway musicals onder begeleiding van een enorm goede band. Nouja, zo’n musical is wel voor herhaling vatbaar. Maar nu is het tijd om naar bedje te gaan, want ik ben al weer aardig moe.

Zondag, weer lekker uitslapen, relaxen en skypen met het thuisfront. Verder niet heel veel boeiends.

Ik ga mijn achterstand inhalen, dat beloof ik. De volgende week komt snel.

Groetjes!!!

  • 23 Februari 2011 - 17:59

    Alain:

    Bueno!

    Ik zat al weer met smart te wachten op je verhaal!

    Groeten Alain

  • 23 Februari 2011 - 20:23

    Mini:

    Je had wel lekker geluncht, zonder high te worden .
    groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 49687

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: