Week numero 5 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Week numero 5 - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Week numero 5

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

01 Maart 2011 | Verenigde Staten, Indiana

Hey hallo mensen,

Daar gaan we weer. Vanaf waar we gebleven waren. Maandag 14 februari, voor velen ook wel bekend als Valentijnsdag. Maar ook al is het Valentijnsdag het begint net als andere maandagen gewoon met een les international finance. Bij international finance hebben we net een examen gehad, we krijgen hem nog niet terug (hij is nog niet klaar met nakijken) en gaan verder met de stof waar we gebleven waren. Daarna heb ik lunch in fosters en daar gaat het over wat er vanavond allemaal gaat gebeuren. Een groep meiden gaan samen uit eten in grubs alleen een aantal meiden kon daar niet bij zijn omdat ze al een date hadden. Waaronder natuurlijk Myrthe, wij gaan vanavond gezellig met z’n tweetjes uit eten. Niet zoals rob adviseerde in de alom romantische supersfeervolle dining hall (wel met een guest swipe betalen natuurlijk en ook een nepwaxinelichtje meenemen als sfeer versterker, als een echte heer:P) maar in The Trainstation, een klein restaurantje op Philly street. Eerst moet ik helaas nog naar een les labor econ en dan wil ik eigenlijk nog wel even langs de Mall om een klein cadeautje te halen. Ik heb geluk, bij econ mogen we wat eerder weg en ik kan de bus van kwart voor 5 redden (hij is zelfs soort van op tijd. Of het was gewoon een compleet andere bus, maar hé, hij ging de goede kant op dus mij hoor je niet klagen.) Ik dwaal wat door de Mall op zoek naar iets passends en dat is toch moeilijker dan je denk:P uiteindelijk kan ik wat leuks vinden en ga ik weer naar het bushokje in de hoop dat er snel een bus aan komt. Niet dus, dat duurt nog een half uur voordat de eerstvolgende bus komt, dan maar weer terug de Mall in. Ik kijk wat rond en zie na een kwartier net door een deur dat er een bus aan komt. Die kon ik nog net halen en het geluk was aan mijn zij want hij ging meteen terug naar campus en maakte niet de complete ronde (wat me nog een extra uur had gekost). ’s Avonds haal ik Myrthe op en gaan we lekker uit eten, na het eten kijken we nog een filmpje en dan is de avond alweer voorbij. Morgen moeten we weer gewoon naar school, helaas.

Dinsdagochtend accounting 2, daar hebben we volgende week een examen van en donderdag een quiz. Ik ben benieuwt hoe moeilijk dat gaat worden. Tot zover heb ik er nog geen problemen mee en ook het hoofdstuk waar we nu in bezig zijn is nou niet echt zorgwekkend lastig ofzo. Na de lunch heb ik weer international trade en ook daar bereiden we ons voor op het eerste examen deze donderdag. Verder is deze les ook niet uitermate boeiend. ’s Middags gaat Myrthe met een groepje andere meiden naar de Justin Bieber film en wat baal ik ervan dat ik daar niet mee naartoe mag zeg:P. Toen ik haar na de tijd sprak zei ze: wat is er nou leuker dan shoppen, sushi en Justin Bieber? Nou… ik kan wel een paar dingen bedenken die leuker zijn, eigenlijk vind ik in principe alles leuker dan Justin Bieber en ik ben ook nog eens niet de grootste fan van shoppen;) dus dat was gewoon niet te slim dat aan mij te vragen. Mijn avond was in elk geval een stuk rustiger, gewoon rustig in fosters eten en daarna wat huiswerk maken en een beetje tv kijken en dan nog even naar de gym, daar was het aan het begin van het jaar echt onmogelijk druk, maar dat ebt nu al wel een beetje weg. De meeste goede voornemens zijn nu wel zo’n beetje weer in de kast gezet voor Januari 2012.

Woensdagochtend sta ik op tijd op, nouja soort van. Ik ruim een beetje op in mijn kamer en studeer wat voor mijn test van vanmiddag. Dan ga ik naar international finance en daar krijgen we de eerste test terug. 90%, niet zo hoog als vorig semester maar nog steeds niet gek. Ik val in elk geval in de A range en daar gaat het uiteindelijk om hier in de VS. En voor een derdejaarsvak vind ik het best goed gedaan. Ik kan in elk geval tevreden gaan lunchen en dat doe ik dan ook. Tijdens de lunch hebben we het over springbreak. Er is een groep die naar Miami wil en aangezien ik en een paar anderen daar al zijn geweest en daar een supertijd hebben gehad delen we onze ervaringen onder het genot van een heerlijke lunch:P. Ikzelf ga naar New York, mijn ouders komen over en met hen ga ik eerst een paar dagen New York onveilig maken. Nouja, op zich is New York van zichzelf al onveilig genoeg dus ik denk dat ik gewoon rustig de stad ga bezichtigen. Na een paar daagjes New York gaan we naar Philadelphia en daarna ook nog naar Washington. Als we al die mooie/bekende/interessante steden gezien hebben gaan we ook nog naar de crème de la crème onder de steden, de royalty onder de steden, het alom bekende, het grote, het geweldige Indiana PA. Ik ga mijn ouders laten zien waar ik al die tijd heb rondgehangen, druk heb gestudeerd (ofzoiets:P), heerlijk heb gegeten (blaaah) en natuurlijk waar ik heb gewoond (kan ik eindelijk bewijzen dat mijn kamer hier netjes en opgeruimd is). Als we dat allemaal gezien hebben gaan we op het laatst nog naar Pittsburgh waar we nog 1 nachtje blijven en dan vliegen mijn ouders weer naar huis. Nouja, ze vliegen niet letterlijk naar huis natuurlijk want dat zou gek zijn. Ze vliegen via New York naar Amsterdam vanwaar ze met de auto naar huis zullen gaan. Dat was dus wel een gezellige lunch. Na de lunch moet ik echter nog leren want ik heb straks wel een test labor econ. Ik leer nog even door en dan ga ik de test maken. De test valt wel mee en ik ben met 50 minuten klaar, een half uur voordat de tijd om is. Ik ga terug naar mijn kamer en dan leer ik weer verder, want ik heb morgen nog een test. ’s Avonds dineren we weer in fosters en ik heb hier wat geleerd. Je moet nooit een bord frietjes halen als er meerdere Nederlandse meisjes aan je tafel zitten. Voordat je een frietje in je mond kunt steken is je bord al leeg. Het is zegmaar zoiets als een school piranha’s, maar dan erger. Toen ik mijn tweede bord ophaalde kreeg ik het wel voor elkaar om een frietje te eten en toen besloot ik wat anders te nemen. Het is wel goed voor de lijn, dat moet ik wel zeggen. Want voor elk frietje dat je in je mond steekt moet je zo hard vechten dat je meer calorieën verliest dan je erbij eet. ’s Avonds eerst naar Wallwork’s got Talent. Er is dit semester weer een nieuwe ronde en aan vorig semester hebben we goeie herinneringen (YEAH!! Go Elise:P!) dus deze keer gaan er weer een aantal internationals het proberen. Ik kan het alleen niet af kijken. Ik moet nog studeren vanavond. Ik zie nog wel hoe Stef en Caroline performen en dan moet ik echt terug naar de kamer weer studeren en dan naar bed.

Donderdagochtend studeer ik nog even kort en dan heb ik een quiz in accounting. Die gaat wel goed en voor de rest snap ik de les ook wel. Volgende week hebben we een test, dus ik ben benieuwd hoe moeilijk dat gaat worden. Daarna heb ik weer kort een lunch gevolgd door een test in international trade. Die test is wel pittig, alleen maar essay opgaven (ik besef heus wel dat dat eigenlijk de bedoeling is op universiteitsniveau maar het is het eerst dat ik dat heb dus dan is het wel lastig:P). ’s middags heb ik eindelijk wat tijd voor mezelf deze week. Ik ben behoorlijk druk geweest met school de afgelopen paar dagen maar nu kan ik eindelijk weer even relaxen. ’s Avonds eten we even snel in fosters en dan gaan we weer naar de club. Myrthe vertelt wat over sinterklaas en dan kijken we de Nederlandse film “Alles is liefde” met Engelse ondertiteling (een top stukje Nederlandse cultuur, EN acteertalent:P). Na de club gaan we met de Nederlanders gewoon verder in het Nederlands voor een aflevering wieisdemol.

Vrijdag slaap ik uit en ga daarna naar mijn enige les van vandaag (heerlijk zo de dag voor het weekend). Ik lunch lekker lang en daarna ga ik naar mijn kamer wat voor mezelf doen. Later op de middag ga ik even met D naar Philly street, hij ging even voor kleding kijken en had me gevraagd of ik misschien mee wilde. Daarna ga ik nog even naar de gym en dan gaan we al weer eten. Na het eten gaan we ons klaarmaken want vanavond gaan we uit. Het is Carens verjaardag en zij heeft geregeld dat we met z’’n allen naar de VIP ruimte in Wolfies kunnen (klinkt gaver dan het is hoor:P maar toch). De underaged mogen natuurlijk niet drinken, maar hé dat we alleen al naar binnen mogen vind ik al heel wat. We maken ons klaar en gaan op weg naar Wolfies, waar we uiteindelijk te horen krijgen dat we er toch niet in mogen. Een heel gezeur om weet ik wat voor redenen maar het mag niet. Lekker is dat, eerst zeggen dat het geen probleem is en er vervolgens toch niemand in laten. Hebben we ons helemaal voor niets helemaal opgemaakt (nouja, ik niet, maar de dames hadden zich flink uitgesloofd). Gelukkig komt Adel naar buiten gelopen (eigenlijk meer gewankeld) en zegt dat hij het echt heel jammer voor ons vindt (dat was niet helemaal de bewoording die hij gebruikte, maar ik houd het netjes:P) en dat hij het nu zijn verplichting vindt om ons toch een leuk feestje te regelen. Dus hij belt met een paar vrienden en wijst ons uiteindelijk toch een houseparty aan. Hij haalt ons ook nog drank ook, dus wij kunnen er tegenaan die avond. Hij loopt wel een beetje om en is nogal luidruchtig, maargoed dat zijn we wel van hem gewend en uiteindelijk komen we toch op het goede feest aan. Daar drinken we wat, praten we wat en er wordt ook nog een beetje gedanst. Na de tijd gaan we nog even naar sheetz voor een snelle mid-night-snack en dan gaan we weer terug naar Wallwork. Ondanks dat we niet bij Wolfies naar binnen konden was het toch een leuke avond.

Zaterdag wordt ik rond een uur of 12 wakker, netjes op tijd niet zoals sommigen pas om een uur of 3. Ik ga lunchen met een paar anderen en daarna ga ik naar mijn kamer voor weer wat huiswerk en verder niet zo heel veel boeiends. ’s Avonds weer eten in fosters en daarna ga ik naar mijn kamer. Ik ben best wel moe op een of andere manier dus ik ga lekker relaxed op mijn kamer een film kijken en ga op tijd slapen.

Zondags wordt ik redelijk laat wakker, nog steeds moe ik snap er niks van. Nouja, rustig lunchen en dan ga ik terug naar mijn kamer om wat te skypen met mijn ouders. ’s Avonds weer een vreselijk diner (want ze hebben bijna niks te eten en wat ze hebben is koud of slap klaargemaakt) en daarna ga ik weer naar bedje.

Dat was hem dan, week 5. Week 6 komt zo snel mogelijk, maar ik ga geen beloftes doen want daar gaan mensen me aan houden:P.


groetjes

  • 02 Maart 2011 - 11:12

    MINI:

    HA JUSTIN DAT WERD TIJD ,
    MAAR HET IS EEN LEUK VERHAAL.
    NOG EEN PAAR DAGEN EN DAN KOMEN WE JE OP ZOEKEN , TOT VRIJDAG.

  • 03 Maart 2011 - 16:17

    Alain:

    Pfoe, hehe sjonge jonge eindelijk weer een verhaal... :p

  • 04 Maart 2011 - 12:28

    Hans:

    Kijk, het 2011 schrijf-een-verhaal-op-mn-blogdebuut van Justin V...

    Nice!

    Tests gaan nog steeds wel lekker he? met die A-range [uitslover] :p

    Je ouders zijn er ook zo rond vandaag of niet?
    doe ze de groeten! ik spreek je nog wel op deze week
    houdoe!

    btw heb gisteren een bril gekocht [nerd], i know, een bril!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 49687

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: