Weekje 6 nog 1 tot spring break! - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Weekje 6 nog 1 tot spring break! - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Weekje 6 nog 1 tot spring break!

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

06 Maart 2011 | Verenigde Staten, Indiana

Hallo allemaal, ik ga snel weer verder want ik loop nog steeds achter.

Maandagochtend maak ik wat huiswerk. Ik praat wat op msn en dan ga ik naar mijn les. Als ik echter bij het lokaal aankom hangt er een briefje dat de les van vandaag gecancelled is en dat we een opdracht kunnen maken die we eerder hadden gekregen en die woensdag kunnen inleveren voor wat extra credit. Nou, dat vind ik niet zo erg. Ik ga vast naar fosters om wat te eten en daarna ga ik terug naar mijn kamertje. Daar komt even later ook Myrthe even langs onder haar lestijd, ook een van haar lessen was gecancelled. We praten even gezellig wat en als ik uit het raam kijk blijkt het ineens vet hard te sneeuwen. Het was de afgelopen dagen zulk mooi weer en nu begint het ineens weer te sneeuwen. Bah en ik moet ook nog naar mijn les. Als ik bij mijn tweede les aankom zegt die vrouw echter dat ze zich niet zo lekker voelt en we moeten alleen even een quizje maken en we krijgen we onze test terug. Ik had een 98% voor mijn test, niet gek dacht ik zo. Ook het quizje gaat volgens mij wel goed en zo sta ik dus na 10 minuten al weer buiten waar het nog harder is gaan sneeuwen. Ik ga lekker terug naar mijn kamer genietende van mijn in principe vrije dag. ´s Avonds als we naar diner gaan sneeuwt het nog steeds en er ligt al een centimeter of 20. Er wordt gesproken van nog eens 10 tot 15 cm extra en morgen misschien lesuitval als het inderdaad zo door blijft sneeuwen. ´s Avonds later ga ik nog naar de gym samen met Stef en Myrthe en daarna kijken Myrthe en ik nog een film samen. We krijgen een sms van het IUP warningsystem (een sms systeem wat moet waarschuwen voor eventuele shooters of andere dingen die inhouden dat je beter binnen kan blijven, zegge: tornado’s, bliksemstormen of Godzilla), dit is echter niet omdat er gevaar dreigt maar om iedereen er van op de hoogte te stellen dat de lessen morgenochtend voor 11 uur niet doorgaan. Lekker is dat mijn les begint om 11 uur .

Dus, dinsdagochtend om een uur of 10 moet ik er toch uit om naar mijn les accounting te gaan. Daar ben ik echter wel een van de weinigen, van de normaal 40/50 mensen zitten er nu nog geen 15. De leraar stelt het examen wat we aanstaande donderdag zouden hebben uit en hij zegt dat hij donderdag hoofdstuk 16 gaat behandelen, wat we nu ook aan het doen zijn. Dus ik heb niet echt zin om donderdag voor de 2e keer te gaan luisteren naar dezelfde onzin. Maargoed, de les is alweer bijna afgelopen en dus ga ik naar mijn kamer. Even wat msnen en dan naar de lunch. Daar krijg ik van Myrthe te horen dat ze het plan hebben om in het eerste weekend van april naar New York te gaan. Dat klinkt wel heel vet, maar ze moeten het wel nog allemaal regelen. Na de lunch heb ik international trade en ook daar krijg ik een test terug: 100 % (ik kan het nog wel:P). De lerares bespreekt de test en neemt ook het schema van aankomende weken door. Ze wil een examen dat we op 24 maart hebben naar achteren verplaatsen (en dat vind ik wel goed, want dat is op mijn verjaardag :D) en geeft ons ook een heads up over enkele aankomende extra credit opties waarbij we een lezing van een alumnus van het economics department bij moeten wonen. Ook verteld ze dat niet zijzelf maar haar man (ook een economics professor) de aankomende lessen gaat doen. Dit is omdat zij familiezaken moet regelen en aangezien haar familie in Texas woont, vanwaar het een beetje lastig forensen is naar Indiana, ze hier dus niet zal zijn de aankomende weken. ’s Middags moet ik weer aan het huiswerk (want sommigen denken dat ik dat helemaal niet doe hier, maar dat lijkt alleen maar zo). En ’s avonds dineren we weer eens lekker in fosters. Daarna wat tv kijken en vervolgens lekker naar bed.

Woensdagochtend kan ik weer een lekker uitslapen en daarna relaxed naar mijn eerste les. Hier kijken we een film, althans dat is de bedoeling maar de professor krijgt de videospeler (ja videospeler ja, je weet wel die antieke dingen die zo’n gaaf geluid maakten als je ze terugspoelde:P) niet aan de praat. Ook met de hulp van een tweede professor wilde het maar niet lukken. De leraar zei nog: Don’t ask how many Phd’s it takes to play a video. More than two at least. Maargoed uiteindelijk lukt het dan toch (ruim een kwartier van de les voorbij maargoed) en kijken we een soort van reclamefilm die het gebruik van de futures market aanprijst. Dat is volgens deze bank een bijna riskvrije manier om veel geld te investeren tegen hoge returns (tuurlijk, hoge returns weinig risico wie gelooft dat nou niet?:P). De acteerkunsten zijn ook wel komisch moet ik zeggen, vooral als op een gegeven moment Joe (een of andere nerd met een megagiga bril op zijn neus) aan zijn vrouw verteld over dit geweldige idee wat hij heeft ontdekt in de futures market. Zijn vrouw is natuurlijk direct enthousiast en zegt dat ze daar snel geld in moeten investeren waarop Joe antwoord: I already did. 15,000 dollars in blablabla. Onze prof merkt op: yeah Joe thinks he is pretty bad-ass with his bold Macintosh and his investing plans without consulting his wife. Let me tell you guys, if you ever do that your wife isn’t going to react in this way. More likely she will hit you in the face and call you a… whatever, just watch the film people;). Dus dat was uiteindelijk wel een geinige les, daarna ga ik lekker lunchen en dan moet ik nog wat huiswerk maken en kan ik naar mijn volgende les. Ik krijg alleen een e-mailtje dat die niet door gaat, die vrouw voelt zich nog steeds niet zo heel lekker dus ben ik lekker een extra uurtje vrij. ’s Avonds gaan Myrthe en ik uit eten in de Sushibar in de Mall. Het zou de eerste keer worden dat ik sushi ging eten en aangezien we afgelopen Maandag nog Hitch hadden gekeken dacht ik me allerlei taferelen van opgezwollen oren en ogen en dat Myrthe mij naar huis moest geleiden terwijl ik zingent aan een flesje Benadryl aan het lurken was in, maar het viel allemaal nog mee. Ik heb het Sushi eten zonder kleerscheuren weten te doorstaan, daarna wilde Myrthe alleen nog even winkel. Ai ai (weer wat geleerd, nooit in de Mall uit eten gaan voor 9 uur) daar kwamen alsnog de kleerscheuren. Ik werd in een pashokje geparkeerd en iedere keer als ik weer 1 ding gepast had, had Myrthe al weer 3 nieuwe dingen uitgezocht die ik ook even moest passen. Dit ging door totdat de winkel leeg was en Justin’s pashokje tamelijk vol:P. Toen was het gelukkig wel 9 uur, gered door de sluitingstijd:P. Ik werd wel verplicht een aantal dingen te kopen en nadat mijn tas vol was en mijn portemonnee leeg konden we de winkel uit. Er was alleen ook een trui die Myrthe behoorlijk leuk vond maar die er niet meer in mijn maat was en toen kwam ze op het geweldige idee van internetshoppen, yeeey wat was Justin blij (ondertussen huilende om de gedachten dat nu ook het geld op zijn rekening aan het verdwijnen was:P) maargoed, op een gegeven moment had Justin geen geld meer in zijn portemonnee, geen geld meer op zijn rekening, geen geld meer in zijn spaarpot, zijn beide nieren verkocht via een of andere duistere website en zich ook ingeschreven voor nachtdienst in de staalfabrieken in Pittsburgh….. maar hij had nieuwe kleren:P.

Donderdagochtend ga ik dus niet naar Accounting, geen zin om dat gezeur nog een keer aan te horen. Ik slaap lekker wat uit en ga daarna rustig lunchen. Dan ga ik wel naar international trade waar we de lezing van 2008 economics Nobelprijswinnaar Paul Krugman kijken en daar een aantal vragen over maken. Ook krijgen we een stuk van zijn scriptie mee om door te nemen en meer vragen over te maken en dat was toch anders dan ik had gedacht. Een letterlijk stuk uit een Nobelprijswinnende scriptie: so that is why I thought this part of economics can be very interesting, even more than some other parts where a lot of economists waste their time on these days (I have my favorite candidates but I’m not going to name any, I have to live with these people for the next 30 years). Ik had eigenlijk verwacht dat zoiets een stuk serieuzer zou zijn maar soms loopt die kerel gewoon moppen te tappen in dat stuk. Nouja, ik vind het best, als je daar een Nobelprijs mee kan halen wil ik er ook 1:P. Afijn, donderdagavond eten we weer wat in fosters voordat we naar de club gaan met zijn allen. Bij de club bespreken we een aantal what to do dingen voor de komende weken en wordt ook even kort over de New York trip gesproken. Daarna gaan we met de Nederlanders weer lekker wieisdemolkijken en ook nu is het weer spannend. Het einde komt wel dichterbij en mijn mol zit er nog steeds in. Ik ben benieuwd, waarschijnlijk kan ik het volgende week niet direct kijken maar ik ga het sowieso volgen. Daarna praat ik nog gezellig wat met Myrthe en Stef en dan is het al weer veel te laat wat betekend dat ik nodig naar bedje moet.

Vrijdagochtend kan ik gelukkig wel lekker uitslapen en dan doe ik dan ook, daarna ga ik naar mijn les. Die duurt niet zo heel lang, onze leraar is er niet maar er is een vervanger. Daar doen we een opdracht mee, die snap ik wel en dan is de les alweer afgelopen en kan ik gaan lunchen. Na de lunch ga ik rustig naar mijn kamer waar Myrthe ook nog even langskomt (weer onder lestijd, ze heeft alweer uitval) ik snap niet hoe er zo veel uit kan vallen, maargoed ik vind het wel gezellig. ’s Avonds gaan we uit eten in The Coney omdat Elizabeth (een van de Zweedse meisjes) jarig is. We komen daar allemaal tegelijk aan en dan blijkt dat de underaged aan een andere tafel moeten zitten, niet eens ernaast maar gewoon eens stukje verderop, wat een onzin. Ik voel me net weer een klein kind die aan de kleine kindertjes tafel moest zitten tijdens familiedagen enzo. Als het diner afgelopen is blijven we nog wel even zitten totdat een van de serveersters naar ons toe komt om te vertellen dat de underaged nu toch wel een keer moeten maken dat ze wegkomen (ze zei het misschien niet zo, maar dat bedoelde ze wel). Nouja, ik was al met Nick (een jongen die vorig semester bij mij in de Engels les zat) aan het smsen of hij misschien een feestje wist en dat wist hij. We gaan bij hem langs en als we daar aankomen zijn hij en zijn vrienden net klaar om naar een Frat (soort van studentenvereniging) te gaan. Nouja, dan gaan we toch lekker mee? We komen aan bij de betreffende Frat en daar geven ze een behoorlijk leuk feestje. Er wordt redelijk goede muziek gedraaid en voor 5 dollar kun je een cup kopen voor wat alcohol (oooh dat mag helemaal niet! Nee weet ik, er mag wel meer niet op deze wereld). Ik kom nog een jongen tegen die ik van vorig jaar herken. Deze zat bij mij in accounting en zit blijkbaar bij deze Frat, we praten wat en hij vraagt om mijn nummer zodat hij me kan teksten als ze nog eens weer een feestje geven (nice, een hotline naar een Frat, dat is wel fijn). Dit is wel een van de rustigste Frats dus ik geloof dat we hier wel vaker heen kunnen. Het is een best leuke avond en rond een uur of half 2 is het afgelopen, we gaan nog even met Nick mee naar een van de volleybalhouses en daarna gaan we naar huis.

Zaterdag sta ik best wel laat op. Ik lag gewoon lekker en had eigenlijk geen zin om uit m’n nest te komen. Uiteindelijk doe ik dit dan toch en aangezien de meiden al eerder wakker waren en dus al hadden gelunched ga ik alleen met Stef en D lunchen. Daarna relax en wat op mijn kamer en doe ik ook nog wat aan mijn huiswerk. ’s Avonds eten in Fosters en vervolgens nog even terug naar de kamer. Daarna gaan we weer uit, we hadden al weken terug een uitnodiging op facebook gekregen voor een of ander feestje dus daar gaan we heen, maar als we daar uiteindelijk aankomen blijkt het echt een dooie boel te zijn. Het is echt supersaai dus we gaan snel naar een ander feest. Daar is het wel gezellig. Ik heb het prima naar mijn zin maar rond een uur of 2 is het toch wel afgelopen en gaan we naar huis. We hebben nog wat moeite om enkele dames mee te krijgen (voornamelijk Grace was nogal lastig en er heilig van overtuigt dat ze niet zoveel gedronken had:P). Maar uiteindelijk lukt ook dat wel en rond een uur of half 3 ligt iedereen veilig in bed ;).

Zondag sta ik weer laat op, ik kan nogal slecht slapen de afgelopen nachten dus ik ben best nog wel moe. We gaan wel met z´n allen lunchen en daarna skype ik weer met mijn ouders. Het is mijn broers verjaardag dus mijn oma is er ook en het is wel even gezellig. We skypen alleen niet zo heel erg lang, mijn ouders komen toch naar Amerika aankomende week.

Groetjes en tot volgende week allemaal

Justin

  • 06 Maart 2011 - 20:38

    "buurman" Jos:

    Dag Justin,
    ik heb vrijdagavond het buurtfeestje weer gehad. We deden een tv-spel na: "Ik hou van Holland" en Herman van De Lepelaar was onze "Linda". Hardstikke veel lol gehad. De dames wonnen nipt van de heren en kregen een HELE rookworst! Mijn winst was dat ik gelukkig geen vette rookworst als verplicht kost had, haha. Ik heb me ook ingehouden met het naar binnen werken van de hoeveelheid bier. Na 7 volle flesjes op de buurtbbq en de nodige hoofdpijn op de dag daarna weet ik wat mijn tax is. Daar op het feestje hoorde ik ook dat je ouders een dag eerder waren vertrokken om met jou New York onveilig te maken. Zozo. Dat zal moeilijk worden. Ik kan je wel een paar tips geven wat ik destijds gedaan heb in New York. Dat was dan wel in de zomer maar met een beetje sportiviteit mag dat niet uitmaken. Ik sliep in het hotel The New Yorker, bekend als achtergrond van de RTL-nieuwuitzendingen op tv. Tip 1: een rondvlucht boven Manhattan in een helicopter. Tip 2: een boottocht rondom Manhattan. Tip 3: op gehuurde fietsen het Central Park en de wijk Harlem verkennen. Tip 4: 's nachts na sluitingstijd door minder goed verlichte straatjes lopen en aangesproken worden door zwervers die geld van je willen. Ik hoor wel van je ouders welke avonturen zij met jou hebben beleefd. Veel plezier nog en succes met het afronden van het studiejaar want dat duurt niet meer zo lang.
    Groeten,
    Jos.

  • 06 Maart 2011 - 20:52

    Justin Voortman:

    Haa die Jos,

    Haha, dat klinkt als een leuk feestje. Het gaat dus nog steeds wel goed in de buurt.

    Het klopt, donderdagmiddag zijn mijn ouders in New York aangekomen en vrijdag ben ik ook naar New York gevlogen. We hebben enkele bustochten door de stad gemaakt en een ferry langs Lady Liberty genomen. Die helicoptervlucht klinkt supergaaf, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor dus misschien ga ik dat een andere keer doen. We zijn ook al in central park geweest en door Harlem gereden met een van de rondleidingen. Het is inderdaad niet te beschrijven zo mooi en ik hoop nog veel meer moois te zien deze week als we ook nog naar Philadelphia/Washington en Pittsburgh gaan. Je kunt in elk geval rekenen op extra lange blogs komende weken;).

    Dankjewel en tot ziens in Rijssen denk ik.

    Groeten,

    Justin

  • 08 Maart 2011 - 17:46

    Alain:

    "Ik werd in een pashokje geparkeerd en iedere keer als ik weer 1 ding gepast had, had Myrthe al weer 3 nieuwe dingen uitgezocht die ik ook even moest passen." Het lijkt me dat jij wat sneller moet passen :p....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 49687

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: