Geen springbreak meer :( back to normal - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Geen springbreak meer :( back to normal - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Geen springbreak meer :( back to normal

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

23 Maart 2011 | Verenigde Staten, Indiana

Springbreak is afgelopen, dus we gaan weer gewoon verder met de normale lesweken, nouja normaal. Wat is normaal voor mij tegenwoordig? Hier in de VS is het meer extra-ordinaire. Maar daar kan ik verder ook niet veel aan doen.

Goed, maandagochtend rond een uur of 9 sta ik op om mijn wasje te draaien. Ik ontbijt lekker op mijn kamer van al het voedsel wat ik met mijn ouders heb ingeslagen (heerlijk om weer wat in huis te hebben, maar het is te ver om te lopen naar de Walmart en als je moet wachten op de bus dan is je voedsel beschimmeld tegen de tijd dat je thuiskomt. Maargoed, ik ga naar mijn les international finance en daar hebben we vrijdag een examen van, dus we zijn de laatste puntjes op de i aan het zetten. Die man wil ook weer een videoband kijken, maar hij krijgt hem wederom niet aan de praat (hoe moeilijk kan het zijn??) dus mogen we 10 minuutjes eerder weg. Ik ga snel door naar fosters (hmm, jummie hoe kon ik ooit een week zonder :S) en lunch wat met de anderen die daar zitten. Dan ga ik weer terug naar mijn kamer om wat huiswerk te maken en te leren voor het opkomende quizje in labor econ en dan komt Myrthe ook nog even langs. Ik schijn wat gezegd te hebben wat haar deed lachen in de les en daar was ze niet zo blij mee, maarja dan moet je maar niet smsen in de les. Ik moet het in elk geval weer ontgelden en dan moet ik me weer haasten voor mijn les (moeilijk prioriteiten stellen, maar ik wen er wel aan;)) en daar hebben we een quiz en dan gaan we gewoon verder met de lesstof. ´s Middags maak ik nog wat huiswerk en rond een uur of 6 ga ik even betalen voor de NYC trip. Ik werk nog even verder en daarna gaan Myrthe en ik even wat te eten halen bij Folgers. Na het eten kijken we nog even een filmpje. Ik ga redelijk op tijd slapen want ik ben nog best moe van afgelopen break. Is toch gek ik dacht dat je normaalgesproken uitgerust van vakantie weer komt, niet dus daar heb ik echt een week vakantie voor nodig;).

Dinsdag heb ik weer accounting, Myrthe komt bij me langs om samen naar de les te lopen, maar we hebben in compleet andere gebouwen les. Kan best, dat is gezellig (vrouwenlogica, niet te begrijpen maar wel heel leuk;)) Na de les die niet bijzonder boeiend was gingen we lunchen en omdat mijn volgende les niet doorging kon ik weer terug naar mijn kamer. International trade gaat deze week niet door omdat de professor problemen thuis heeft en geen invaller kon regelen. We moeten dus een aantal opdrachten thuis maken en hebben pas volgende week weer face-to-face lessen van haar. Ik spreek met mij broer af eind deze week is over onze vakantie aan het eind van dit semester te gaan overleggen en ik msn nog wat met een paar vrienden. ´s Avonds weer dineren in Fosters en daarna weer aan de slag met het huiswerk.

Op woensdagochtend slaap ik eerst lekker uit (gewoon omdat het kan) en na een kort ontbijtje ga ik snel door naar international finance. We herhalen nog even kort een aantal dingen voor het examen en dan mogen we wederom iets eerder weg omdat hij nu niet genoeg tijd heeft om die complete video te laten zien. Bij lunch neem ik weer wat ik eigenlijk altijd neem, omdat dat het enige is wat nog een beetje smaakt en ook nog iets gezonds lijkt te bevatten en dan ga ik weer naar mijn kamer voor wat huiswerk. Dan ga ik naar mijn labor econ les waar die vrouw begon te vertellen over een demonstratie die ze volgende week gaan houden. So if you guys also have me for the crime class, you are probably really sick of me already, but that’s not what I wanted to point out. You also know about the rally we are going to have next Tuesday against the plan of cutting the budget for colleges in Pennsylvania. Er is een plan om het budget voor hoger onderwijs met 50% terug te brengen, oftewel de helft van de universiteiten moet sluiten of het schoolgeld moet worden verdubbeld (en het is al niet goedkoop om hier naar de universiteit te gaan dus dat vinden studenten niet zo leuk). Dus volgende week dinsdag bij de bibliotheek met toortsen, molotovcocktails en stenen (ownee, wacht peaceful assembly. Dus waarschijnlijk wat minder spectaculair). Om te laten zien dat we het er niet mee eens zijn. We gaan weer verder met de les en daarin gaat het over het minimum loon, of dat eigenlijk wel goed is voor de economie en voor de mensen die het hard nodig hebben. Als minimumloon omhoog gaat worden er minder mensen aangenomen (zo ver was iedereen denk ik al wel) dus voor die mensen is het behoorlijk lullig, maar het is wel veel beter voor al die arme gezinnen die dan wat meer hebben om van te leven. Nee, helaas er zijn namelijk niet zo veel arme gezinnen die van het minimumloon leven, maar 1.7% van de minimumloonverdieners is hoofdverdiener in een gezin. Het grootste deel van minimumloonverdieners zijn tieners en studenten die het voor wat extra zakgeld doen, daarom hoort men op universiteiten altijd van die felle protesten tegen het minimumloon. Niet omdat iedereen zo begaan is met de medemens die het eigenlijk wel nodig heeft, maar omdat al die arme studenten gewoon meer biergeld nodig hebben (vinden ze zelf). Het was al met al dus wel een interessante les, ook omdat er nogal veel gediscussieerd is komen we niet meer toe aan het laatste onderdeel en zal ons examen dus een onderdeel minder bevatten (altijd leuk;)). ’s Avonds na het avondeten ga ik nog even naar de gym lekker aan de slag en daarna kijken Myrth en ik relaxed een filmpje.

Donderdag is het Saint Patricksday (waar ik het vorige week al over had), maar helaas kan ik er niet echt van genieten, want ik moet voornamelijk studeren voor mijn test die ik morgen heb. Ik verslaap me een beetje door accounting en mijn tweede les gaat zoals al gezegd deze week niet door dus ik heb wel veel tijd om te studeren. Daar ben ik dan ook erg druk mee (de hele middag) en rond een uur of 6 gaan we snel eten voordat we naar de club gaan. Bij de clubmeeting hebben we het eerst over de ramp in Japan, we willen iets gaan doen om Japan toch een klein beetje te steunen (alle kleine beetjes helpen nietwaar). We willen armbandjes gaan verkopen en het geld dat we verdienen samen met andere dingen die worden georganiseerd door de universiteit naar Japan sturen. Dit zette mij ook aan het nadenken. Ik zit nu in de VS elke week weer enorme verhalen te vertellen over hoe geweldig het is en iedereen die het leest kan meegenieten van mijn belevenissen en via mijn blog of via kaartjes hoor ik ook dat mensen het leuk vinden en dat ze me na dit jaar graag weer terug zien in Nederland. Zo waren er waarschijnlijk ook mensen in Japan, daar waren ook mensen op reis, daar waren ook wel mensen die een reisverslag bijhielden waar mensen thuis van zeiden goh dat is leuk man en daar zaten mensen thuis ook te wachten op de terugkomst van hun vrienden, familie of bekenden. Maar in sommige gevallen zit dat er nu niet meer in. Ik vind het wel goed dat we in elk geval iets kleins kunnen doen voor de mensen die daar zitten en de ramp wel hebben overleefd maar nu niks meer hebben. Na de bijeenkomst moet ik weer verder met leren. ´s Avonds komt Myrthe nog even langs en na even samen gestudeerd te hebben kijken we het einde van wieisdemol. Ik denk dat Art het is en Myrthe is er van overtuigt dat de Mol Patrick heet. EN ZE HEEFT VERDORIE GELIJK!!! Aargh, daar baal ik van. Art heeft wel heel erg veel gemold dus het was niet gek dat ik het dacht maar toch, de echte mol was hij niet. Ik leer nog even verder en ga dan slapen.

Vrijdag sta ik wat eerder op om nog even verder te oefenen voordat ik naar mijn examen ga. Myrthe komt rond een uur of 11 langs omdat ze vandaag naar een concert in Buffalo gaat en dat is een behoorlijk stukje rijden dus die is vandaag verder niet meer in Indiana. Ik heb wel de volle tijd nodig voor de test en ook deze was weer redelijk pittig. Nouja, ik zie wel wat het wordt. Ik ga snel naar de lunch en eet even wat met een paar anderen. Na het eten ga ik even aan het werk en daarna moet ik nog even naar de mall. Ik sta op de bus te wachten maar dit duurt echt vreselijk lang, de bus van kwart voor komt gewoon niet opdagen. Met openbaar vervoer reizen gaat hier echt langzaam. En als ik zeg langzaam bedoel ik ook echt LANGZAAM, trabant langzaam, gletsjer langzaam, continentale drift langzaam. Als je hier met de bus wilt reizen moet je een veldfles water en noodrantsoenen meenemen en dan moet je nog hopen dat je niet van ouderdom sterft voordat je benodigde bus eindelijk aankomt. Dus ik besluit om te gaan lopen, het is heerlijk weer (21 a 22 graden, waar het vandaan komt weet ik niet maar ik ontvang het met open armen). Het is een aardig stukje naar de mall en ik wandel door een woonwijkje waar ik nog niet eerder ben geweest. En ik moet zeggen dat veel huisjes in Indiana PA er echt wel goed uitzien. Je kunt zien dat grond in de VS vele malen goedkoper is dan in Nederland. Alle huizen in dit wijkje zijn vrijstaand en hebben een behoorlijke voor- en achtertuin. De meeste huizen zijn van hout maar in tegenstelling tot de huizen die mijn ouders en ik op onze reis richting Indiana allemaal hebben gezien goed onderhouden. En dan ziet dat er supernetjes uit. Er is alleen geen echte stoep maar een strookje gras langs de weg maar daar red ik me wel mee. Ik geniet heerlijk van het zonnetje en na een klein half uurtje ben ik bij de Mall. Daar ben ik niet zo heel lang bezig en als ik terug wil zie ik dat er net een bus aankomt. Ik stap erin maar helaas is hij aan het begin van de ronde en gaat dus eerst naar de Walmart, dan Giant Eagle, dan weer de Mall en dan pas campus. Dus uiteindelijk ben ik met de bus net zo lang onderweg, was ik maar weer gewoon gaan lopen. Als ik terug ben ga ik met mijn broertje onze trip even plannen, hij komt me na mijn semester hier ophalen en dan gaan we eerst samen even rondreizen. We boeken wat hotels en regelen de data wanneer we waar allemaal willen zijn en ik moet zeggen dat ik er wel heel veel zin in begin te krijgen. ’s Avonds geen feestjes voor mij helaas. Ik heb een aantal enorme opdrachten die ik moet doen en daar ben ik vrijwel de hele avond druk mee. Ik ga rond een uur of 1 naar bed waar mijn hoofd nog rustig verder gaat met economische gedachten waardoor ik niet echt lekker kan slapen.

Maargoed, zaterdag is het wel weer vroeg dag (nouja voor een zaterdag dan) want ik had afgesproken om om 9 uur verder te gaan met plannen zodat we het grootste gedeelte van de trip geregeld hebben dit weekend. Daarna ga ik lunchen met een paar anderen die gelijk na de lunch doorgaan naar een feestje (om half fricking 3) maar dat hadden ze verdiend want ze hadden gisteren aan de studie gezeten. IK OOK!!!!! Maar ik ben nog lang niet klaar, gelukkig heb ik nog even om het af te maken. ’s Avonds komt Myrthe weer terug en die heeft een leuk concert gehad maar ze is wel heel erg moe. Ik ben zelf ook niet topfit meer dus ik ga maar weer eens vroeg naar bedje.

Zondag slaap ik eerst uit en dan lunch ik samen met de anderen in fosters. ’s Middags skype ik weer met mijn ouders, die weer gewoon terug zijn in Rijssen en voor wie het gewone leven ook weer is begonnen. Voor mij ook weer, maar dat was al wel duidelijk.

Tot volgende week

Groetjes

  • 23 Maart 2011 - 10:25

    Mini:

    He Justin je bent nu echt aan het leren.Want je moet nu wel veel huiswerk maken?????

  • 24 Maart 2011 - 18:19

    Fam Beltman :

    Hey Justin,
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes uit Rijssen,
    Wilfred & Nardy, Laura en Rick.

  • 25 Maart 2011 - 18:17

    Justin Voortman:

    Hey Beltmannetjes,

    Dankjewel heh

    groetjes Justin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 49687

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: