Week 10, JARIG:D - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu Week 10, JARIG:D - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Justin Voortman - WaarBenJij.nu

Week 10, JARIG:D

Door: justinvoortman

Blijf op de hoogte en volg Justin

29 Maart 2011 | Verenigde Staten, Indiana

Hallo allemaal, daar is ie weer;)

Maandagochtend slaap ik lekker uit van het weekend. Het wordt een spannende week want….. Justin is jarig!!:D:D:D Jaahaa, dus ik kan al nachten niet goed slapen want ik ben zo benieuwd naar wat ik ga krijgen (eigenlijk weet ik het al, maar toch het gaat om het idee:P). En natuurlijk de spanning van het 19 worden, dan mag ik eindelijk… (nog steeds helemaal niks, (#@!*^(*!#^%@ 21+ regeling @#*!) Ik ga naar mijn les international finance waar we ons examen nog niet terug krijgen. Hij was nog niet helemaal klaar met nakijken dus moesten we nog even wachten tot woensdag. Nouja, vind ik niet zo heel erg. We hebben het nu over de wisselkoersen in verband met het monetaire systeem en het daarbij horende politieke beleid. Klinkt saai? Is het ook;) behoorlijk zelfs, maargoed het is niet al te moeilijk dus ik red me er wel mee. Hij vertelt over waarom dit soort systemen zo belangrijk zijn, omdat er anders niet echt internationaal gehandeld kan worden. Otherwise some smart guy tells a little old lady his money is good and steals all her money. Niet dat ik denk dat kleine oude vrouwtjes uberhaupt actief zijn op de internationale beurzen en aandelenmarkten, maar dat terzijde is het natuurlijk een goed verhaal. Tijdens lunch kom ik net aan als alle anderen weggaan. Dit semester zijn er niet zoveel mensen die hetzelfde rooster hebben als ik op maandag, woensdag en vrijdag en nu het wat drukker wordt blijft niet iedereen meer gezellig rondhangen in de dining hall. Gelukkig komen Elizabeth en Lene nog wel, die hebben dit wel als vaste eettijd en ik hoef dus niet helemaal alleen te zitten. Na mijn lunch maak ik nog even wat huiswerk en bereid ik me voor op mijn les labor econ. We hebben deze week een exam dus moet ik weer even goed opletten in de les. Die vrouw heeft het nog even over de demonstratie van morgen en dan mogen we vragen stellen over de stof voor het examen. Daarna gaan we verder met het volgende hoofdstuk en dan is de les al weer afgelopen. Ik ga naar mijn kamer, relax wat en dan ga ik avondeten. Dit is wel weer gezellig met een hele groep en na het eten ga ik nog even naar de gym. Ik kan mijn schema wel redelijk volhouden en ik besluit na de tijd ook nog even lekker te gaan hardlopen, het is lekker weer dus dan is dat best nice. Ik ren een behoorlijk stukkie en kom redelijk afgepeigerd terug bij Wallwork waar ik na een snelle douche mijn bedje in duik.

Dinsdagochtend heb ik weer accounting en daar hebben we deze week een quiz van (oehhh! Dat wordt moeilijk:P). De stof is niet bijster lastig dus ik kan het wel goed bijhouden in deze les. Na mijn les gaan we eten en daarna heb ik weer international trade, wat nogal lang geleden is maargoed. Bij international trade moeten we verscheidene dingen inleveren (waar ik zo vreselijk druk mee ben geweest afgelopen weekend) en daarna krijgen we nog meer te doen (FIJN!!!!) we verplaatsen wel het exam een week naar achteral (das dan wel weer leuk) en ook ons grote paper hoeven we pas later in te leveren. Tijdens de les razen we door een stapel aantekeningen (we moeten wat inhalen en dat is te merken ook). Gelukkig kan ik na de les even relaxen en genieten van de grappige kaartjes die ik van mijn ouders en broer heb gekregen voor mijn verjaardag voordat ik verder moet studeren aan mijn examen van morgen. Daar ben ik behoorlijk druk mee en zo vliegt mijn middag om. Om kwart over 6 gaan we weer eten en daarna studeer ik weer verder. ’s Avonds komt Myrthe nog even gezellig langs en daarna ga ik slapen.

Woensdagochtend word ik wakker van een smsje van mijn vriendinnetje, of ik even mijn mail wil checken. We hadden een leuk mailtje gekregen van haar moeder omdat we al weer 5 maanden verkering hebben (de tijd vliegt hier echt, 7 maanden geleden stapte ik op het vliegtuig en nu ga ik over een paar weken al weer naar huis). Ik doe mijn was (tsja, ik mag dan 5 maanden een vriendin hebben maar ze vertikt het nog steeds om mijn was te doen. Iets om aan te werken in onze relatie:P) en daarna ga ik naar mijn les. We krijgen ons examen terug en ik heb het behoorlijk goed gemaakt. 96% is niet gek, want het was een behoorlijk moeilijk examen en gemiddeld niet zo super gemaakt. We krijgen ook ons midterm cijfer en dat is bij mij een A (jippie!). De rest van de les gaan we verder met waar we het al over hadden en na de les ga ik zelfvoldaan naar de lunch. Weer met weinig mensen, maar ik neem toch niet zo heel veel tijd. Want ik wil nog even leren voor mijn examen. Myrthe komt na haar les even een paar minuutjes langs. Als ik naar mijn examen wil gaan en een jas wil pakken zegt ze: nee hoor lieverd, je hoeft geen jas aan. Het is alleen een beetje grauw buiten. Oké, als jij het zegt en ik loop zonder jas naar mijn les. Ik maak mijn examen en het valt qua moeilijkheid nog mee. Ik hoef mijn hersenen niet heel erg te laten kraken, gelukkig maar want buiten kraakt het al hard genoeg. Het begint ENORM hard te onweren en te hagelen wat afgewisseld wordt met stortregen en als ik mijn examen inlever (en een nogal lullige glimlach van mijn lerares krijg met: now you wish you finished five minutes ago don’t you?) gaat er maar 1 zinnetje door mijn hoofd: nee hoor lieverd, je hoeft geen jas aan. Het is alleen een beetje grauw. Als ik in het halletje voor de deur sta hoor ik het nog steeds: nee hoor… geen jas… alleen een beetje grauw… Vertel dat even aan die regendruppels die stuk voor stuk in een keer een vissenkom kunnen vullen. Ik bedenk de kortste route naar Wallwork. De andere kant van Keith hall zit redelijk dicht bij de noordelijke ingang van Wallwork. Als ik daar aankom zie ik net 2 mensen zwemmen voor hun leven richting de hub (oké nu overdrijf ik, maar het regent wel hard!). Ik wacht een paar minuutjes en het gaat iets zachter, dus ik neem even een sprintje voor Wallwork waar ik redelijk droog aankom (let wel, dit is relatief. Laten we zeggen dat ik aan zwemdiploma A genoeg had voor dit stukkie). Ik ga naar mijn kamer waar ik nog wel een sorry (L) smsje ontvang van Myrthe (je wordt bedankt schat;)). Ik leer even voor mijn quiz van morgen en ik maak mijn laatste international trade assignment af. Dan ontvang ik de eerste felicitaties voor mijn verjaardag over de sms (om kwart voor 8, ik was op dit moment in Nederland al jarig:D) en dan ga ik uit eten met Myrthe. We besluiten naar Donatello’s te gaan (omdat het redelijk dicht bij campus ligt, voor het geval het weer zou gaan regenen) en het eten is best lekker. Na de tijd kijken we nog een film op mijn kamer en om 12 uur krijg ik de eerste live felicitatie. We proosten met een glaasje cranberry juice (waar misschien stiekem wel wat wodka in zou kunnen hebben gezeten) en Myrthe heeft ook nog een kaartje voor me (met 2 nogal irritante stemmetjes erin, maar ik zal niet klagen) en ik mag ook het cadeautje wat mijn ouders voor me hebben achtergelaten openmaken. Het is een flesje eau de toilette, wat een verrassing dat vond ik nou net leuk (en laat ik de geur ook nog eens erg lekker vinden, hoe wisten ze het:P). Dan gaan we slapen, want morgen heb ik weer gewoon les. Midden in de nacht krijg ik nog een smsje met felicitaties (tijdverschil mensen:P) maar wel leuk dat men eraan denkt.

Donderdagochtend ga ik ietwat slaperig naar mijn accounting waar ik mijn quiz behoorlijk snel maak. Het waren maar 9 vragen en ze waren niet zo heel moeilijk, dus na een minuut of 5 leg ik mijn pen neer. Iedereen om me heen is echter nog druk aan het werk dus ik kijk of ik niet wat gemist heb. Nee, het zijn echt maar 9 vragen. Nog eens kijken of ik niet een paar dingen over het hoofd zie. Nee, nog steeds dezelfde 9 vragen. Na een half uur zegt die kerel dat we de pennen neer moeten leggen en komt hij eerst met een speech over hoe lang hij ons wel niet de tijd heeft gegeven en dat hij normaal gesproken zichzelf 2 minuten per vraag zou rekenen en dan door zou gaan. Dus hij had ons gematst (nou, dankjewel hoor. Ik was bijna in slaap gevallen). We kijken hem gelijk na en ik heb ze nog allemaal goed ook (jeej:D) dus de eerste les van vandaag is wel geslaagd. Als ik terug op mijn kamertje kom heb ik 30 mailtjes in mijn inbox (allemaal facebookfelicitaties, e-cards en e-mails van mijn vrienden) ook via hyves ben ik vaak gefeliciteerd en zelf op mijn blog krijg ik een felicitatie (nogmaals allemaal bedankt, heel erg leuk dat iedereen aan me denkt terwijl ik hier in de VS zit). Als ik bij fosters bij de tafel aan kom begint iedereen voor mij te zingen (heel hard. Het was wel leuk hoor, maar ik kreeg er een kleur van;)). Als louise me dan ook vraagt: how are you? Valt Djordje in: Really embarrassed. Maar dat maakt niet uit, ik ben 19!!! Nog steeds de jongste kerel hier, maarja daar valt niet veel aan te doen. Ik ga naar mijn tweede les waar ik mijn laatste assignment inlever en waar we nog wat aantekeningen en een huiswerkopdracht op krijgen. Dan kan ik terug naar mijn kamer waar ik even skype met mijn ouders en broer (en weer vrolijk gezang ontvang:P). Ik krijg te horen dat zij vanavond wel lekker gaan borrelen op mijn verjaardag (leuk is dat, iedereen aan de drank omdat ik jarig ben EN IK BEN ER NIET EENS BIJ!!). Na het gesprek kan ik eindelijk even rustig genieten van mijn verjaardag. ’s Avonds moet ik helaas weer naar een econ meeting voor nog een opdracht en daarna ga ik even wat eten bij Folgers halen voordat ik naar bed ga. Mijn eerste verjaardag in de VS, helaas op een drukke dag, maar het was wel gezellig.

Vrijdag slaap ik uit en ga ik rustig naar mij eerste en enige les van de dag. International finance waar we weer wat korte aantekeningen krijgen en waar we ook alweer de datum van ons volgende examen op krijgen (lekker snel, leuk man). Ik lunch even rustig en ga dan terug naar mij kamer. Even relaxen en wat huiswerk maken en dan naar fosters voor dinner. Na het dinner nog even naar de gym en wederom een stukje hardlopen, het is alleen niet zo warm meer dus vandaag loop ik niet zo heel ver. ’s Avonds kijk ik lekker relaxed een filmpje op mijn kamer en dan ga ik slapen.

Zaterdag sta ik redelijk vroeg op om even een paar kaartjes te posten en daarna een snelle lunch voordat we naar unity day gaan. Unity day houdt in dat alle buitenlandse studenten tafels kunnen regelen met dingen over hun land. Ook worden er veel exotische (en lekkere) gerechten gekookt en vele shows opgevoerd. Zo is er een stukje oosterse vechtdans, een Afrikaans dansteam, een capoeira groep (wat nogal langzaam begint maar uiteindelijk behoorlijk indrukwekkend is) en een groep Taiwanezen die een compleet toneelstuk opvoeren. Wij hebben de bandjes voor Japan binnengekregen en proberen dus geld op te halen. De verkoop gaat redelijk goed en er zijn ook nog andere inzamelingen voor Japan. Het is een gezellige drukte die rond een uur of half 4 afgelopen is. Ik ga terug naar mijn kamer even wat huiswerk maken en dan haal ik even wat eten bij Folgers. We gaan om 9 uur uit eten met 2 meisjes die ook jarig zijn deze week, maar ik krijg zo’n honger dat ik even snel wat wil hebben. Ik krijg ook nog een verdwaalt mailtje met felicitaties van iemand die mijn verjaardag vergeten was (ik zal geen namen noemen:P) Na het eten doe ik even een dutje (meer een soort winterslaap, want ik slaap overal doorheen) en wordt gelukkig rond 9 uur toch wakker. Ik maak me snel klaar en ga naar de coney waar ik gelukkig niet de laatste ben. Het eten is ook nog niet besteld, maar nu zit ik weer met het probleem dat ik geen honger heb:P. Nouja, het is best gezellig en rond een uur of half 11 vertrekken we naar een feestje. Het is een leuke houseparty die om 2 uur zo’n beetje afgelopen is. Dus ik lig om een uur of half 3 in mijn bed waar ik niet direct kan slapen omdat ik vanavond eerder al geslapen heb.

Zondag is weer de relaxdag die het altijd was. Eerst lekker uitslapen, dan skypen met mijn ouders en dan nog wat huiswerk maken.

Tot volgende week en de groetjes


  • 29 Maart 2011 - 17:14

    Mini:

    ja .justin we hebben een borrel gedronken op jou verjaardag.maar als je weer in Nederland bent ,doen we het rustig weer over.GROETJES UIT RIJSSEN

  • 29 Maart 2011 - 20:38

    Alain:

    Hehe, goed bezig, ik zie nog een aandachtspuntje voor jullie relatie; Myrthe had die jas prima even langs kunnen brengen...

    Groeten

  • 05 April 2011 - 22:14

    Rachel:

    hahaha, fijn dat je geen namen noemt idd (A)
    wel leuk dat je je zelfs in Amerika vermaakt hebt op je verjaardag! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indiana

Justin

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 49687

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Studiejaar Amerika

Landen bezocht: